ROCKVIU

Fotos i cròniques del món del rock, per Xavier Mercadé (Totes les imatges són © Xavier Mercadé / rockviu@yahoo.es)

Les lleis del heavy metal

Judas Priest, Pavelló Olímpic (Badalona), 19 de març de 2009

“De camino al coche dije: que ostias! fuimos al puesto del merchandising oficial y ví: muñequeras de Judas, 10 euros. Cogí una, y me la puse en la izquierda, más cerca del corazón, donde debe estar.” Juro que això és cert i així ho reprodueixo.

Si voleu llegir la crònica completa d’aquest fan dels Judas podeu clickar aquí, si en canvi voleu llegir la meva (no tan apassionada) que ha sortit avui publicada avui a El Punt podeu fer-ho aquí.
Crònica publicada a El Punt el dia 21 de març de 2009

Les lleis del heavy metal

És sabut que per triomfar i mantenir-se en el món del heavy metal
cal ser el més fort, contundent, convincent, autèntic i lleial al
públic. Però per guanyar-se la lleialtat del públic també cal oferir
bon material. Després de més de trenta anys de trajectòria amb alts i
baixos, Judas Priest n’han après prou per saber que portant sota el
braç un disc discutit i discutible com és el doble CD conceptual Nostradamus
hi hauria una davallada de públic. La millor sortida? Cridar a un
parell de teloners de luxe i vendre-ho com un festival: el Priest
Feast, que va aterrar divendres a l’Olímpic de Badalona. Malgrat això,
els Judas no van tenir la mateixa capacitat de convocatòria que en les
seves dues anteriors visites a Badalona, els anys 2004 i 2005.

L’esquer van ser Testament i Megadeth, dos pesos pesants de la generació trash
que, ironies de la vida, fa vint anys volien prendre el lloc a clàssics
com ara Judas Priest. Dos teloners de luxe, però teloners al capdavall:
un rellotge al lateral de l’escenari els marcava inexorablement el
temps autoritzat. Testament va aprofitar els seus 45 minuts per deixar
anar els seus temes més celebrats sense donar ni un segon de treva,
mentre que l’hora de Megadeth va ser empleada per treure el mal sabor
de la seva actuació al Razzmatazz de l’any passat. Amb un so i un volum
sense gaires concessions a la subtilesa, pels Judas Priest ja poden
passar els anys que l’únic que canvia en els seus concerts són petits
retocs en el repertori, alguns detalls en l’escenografia i l’inevitable
pes de l’edat –l’època amb Tim «Ripper» Owens queda relegada a l’oblit
més absolut–. La resta segueix sent una cerimònia inalterable amb els
anys: les guitarres creuades de Glenn Tipton i K.K. Downing, Scott
Travis llançant les baquetes i agafant-les al vol, la sempre
cerimoniosa presència de Rob Halford i, evidentment, la moto platejada
a Hell bent for leather. I tot seguit amb devoció per un públic que competia en un anàrquic concurs d’air guitar sense vencedors ni vençuts; un grapat d’especialistes en l’art del headbanging,
milers d’espectadors amb el puny aixecat i les banyes erectes, cada cop
més pares amb els seus fills i fins i tot un monjo tibetà que semblava
un esquimal perdut en un desert de caçadores de cuiro negre. Tots units
i fent força davant himnes com Breaking the law, Metal Gods i Painkiller. I què tal el nou disc, Nostradamus? totalment oblidat, només el primer tema (Prophecy) i Death enmig
del concert, moment que va ser aprofitat pel públic per omplir i buidar
els dipòsits. Una petita treva que no tindran el 2010 quan Judas Priest
tornin a la carretera per celebrar les tres dècades de British Steel, el disc que va escriure les lleis del heavy metal.

Lloc i dia: Palau Olímpic (Badalona). 19 de març.

Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari

  1. No deixava de pensar en l’esperit dels predicadors evangelistes i les seves congregacions. Bé, Judas Priest són millors que la Bíblia i els evangelistes, o pot ser que siguin la Bíblia.

    Només dos cançons del nou disc, una excusa per sortir de gira. I què!

    Salut!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.