Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

12 de desembre de 2019
0 comentaris

Tot el que cal saber sobre BERT, l’actualització de l’algoritme de Google

BERT és la nova actualització de l’algoritme de Google. Vols saber què implica per a les cerques? Aquests canvis són una bona notícia per als experts en SEO i per a tots els creadors de contingut.

Ara el gegant de Mountain View fa un pas més enllà i ha decidit centrar-se en el llenguatge que utilitzen els usuaris per realitzar les cerques a Internet. És a dir, BERT és un nou model de processament de el llenguatge natural (PNL). El seu objectiu és ajudar a Google a comprendre millor l’idioma per oferir resultats més rellevants.

Google comprèn molt bé que la creativitat dels usuaris a l’cercar a la web és molt àmplia. Milers de milions d’usuaris busquen continguts a Internet cada dia. I, per tant, necessita buscar noves formes d’oferir resultats més afinats a aquestes consultes i mostrar aquells continguts més útils per a ells.

De fet, Google afirma que les seves recomanacions per al posicionament web no canvien. Crear el millor contingut pensat per atreure al teu públic objectiu i treballar el millor possible el SEO de la teva pàgina web són l’única manera d’optimitzar el teu lloc per al nou algoritme de Google.

Si vols comprendre millor què és Google BERT i com afectarà a partir d’ara a la forma en què es mostren els resultats, aquí trobaràs tot el que cal saber sobre aquesta actualització.

Què és Google BERT
Les sigles BERT fan referència a Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Es tracta d’un algoritme de codi obert que funciona a través de les xarxes neuronals de Google i busca millorar el processament de l’llenguatge natural.

És a dir, aquest algoritme no consisteix a analitzar el contingut ni les paraules clau utilitzades en les pàgines web, sinó en analitzar millor el llenguatge que utilitzen els usuaris per buscar a Internet.

Anteriorment ja havia estat utilitzat en Wikipedia a manera d’assaig. Finalment han decidit estendre-ho a tota la xarxa perquè els resultats de cerca siguin més rellevants per als usuaris. Encara que actualment es troba en mode de prova.

Gràcies a la tecnologia de l’Machine learning Google pot comprendre millor les consultes i el contingut. De fet, l’algorisme utilitza el context i relaciona totes les paraules de les recerques en lloc d’analitzar una per una. I aquesta característica és la que li concedeix l’adjectiu de bidireccional. Es tracta de descobrir el context fixant-se en les paraules que vénen davant i darrere els termes més importants.

D’aquesta manera, Google és capaç d’entendre millor les consultes. Busca processar el llenguatge de forma més humana i no com un robot com ha estat habitual. I això resultarà molt avantatjós en termes de SEO a la xarxa.

Com afecta el nou algoritme a les recerques
Com afecta BERT a les búsquedasLa nova actualització de l’algoritme de Google BERT canviarà completament la manera en que el cercador retorna resultats. És un dels canvis més importants dels últims anys. Ara es podran oferir respostes més basades en el context i, per tant, molt més encertades per cobrir les necessitats dels usuaris.

A més, hi ha una altra qüestió que resulta molt beneficiosa per a les webs. I és que gràcies a aquesta nova forma d’analitzar les recerques, elimina la preocupació de ser penalitzat per l’algoritme. Ara pots treballar el SEO dels teus continguts i de la teva web utilitzant un llenguatge més natural, en lloc d’adaptar els teus continguts a l’SEO que resulta en un llenguatge artificial amb massa freqüència.

1.- Comprendre el context fa més humana a la màquina
El context és un dels elements més importants de l’llenguatge humà. Té una gran importància en tot el que una persona fa o diu, ja que el significat de l’missatge canviarà completament en base a aquest. És precisament el context el que resumeix l’eix central d’aquesta actualització de l’algoritme de Google.

La tecnologia que empra BERT permet a Google comprendre millor totes les consultes, ja que utilitza el context per entendre les frases com un tot i no com una sèrie de paraules soltes.

La Intel·ligència Artificial de Google sol interpretar les paraules una per una. Això sumat a el fet que en el llenguatge natural les frases solen ser més llargues, dificulta oferir resultats que realment s’ajustin al que l’usuari està buscant. Amb BERT Google pretén comprendre millor com les paraules estan relacionades entre si.

Quan els usuaris fan una recerca a Internet, en moltes ocasions no saben quins termes utilitzar. La majoria de les vegades construeixen frases llargues sobre la informació que necessiten. No obstant això, els resultats no són capaços de mostrar una resposta de el tot satisfactòria.

Aquesta actualització suposa oferir una millor experiència d’usuari a les persones. Del que es tracta és de comprendre millor el llenguatge utilitzat per les persones sense que importi com estan lletrejades o combinades les paraules per esbrinar què és exactament el que està buscant l’usuari como indica la agencia de marketing digital mentedigital.es

De fet, en moltes ocasions s’escriuen consultes amb cadenes de paraules inconnexes entre si perquè es creu que l’algoritme les comprendrà millor. Però per descomptat, no es tracta de frases reals que utilitzarien les persones per preguntar alguna cosa.

Per exemple, consultes difícils sobre un tema en què a més no tenen prou dades: “títol de el llibre en el qual el protagonista viatja a l’espai amb el seu gos”, seran més fàcils d’interpretar per BERT per oferir una resposta que encaixi en el context.

3.- BERT permet entendre millor les preposicions
Un dels principals problemes és que actualment l’algoritme no és capaç d’interpretar preposicions com “per” i “per a”. Habitualment, les preposicions alteren el significat total de les frases. Per això, BERT constitueix un intent de Google per comprendre millor les intencions de recerca dels usuaris.

Per als especialistes de màrqueting digital això també porta avantatges. Poden crear continguts i utilitzar un llenguatge més humà per posicionar-lo. Les recerques a partir d’ara seran més còmodes i més naturals.

4.- 1 de cada 10 cerques ja són processades per BERT
Encara falta algun temps perquè el nou algoritme estigui completament implementat. De fet, el 90% de les recerques encara retornen resultats sense la tecnologia BERT. No obstant això, el 10% restant ja ho està utilitzant a manera de prova.

Si tot marxa segons el previst, els canvis en països de parla no anglesa començaran a veure en un futur no molt llunyà. El que sí que queda clar és que tot això suposarà una millora enorme en com accedeixen les persones a la informació i els continguts d’Internet.

5.- Analitza fragments destacats fins i tot en altres idiomes
BERT: fragments destacats de resultadosLos fragments destacats són els quadres de resposta o les respostes directes de Google que apareixen a la pàgina de resultats res més fer una consulta. Tot i que actualment BERT només està funcionant per a l’anglès dels EUA, sí que està disponible en altres idiomes per a aquesta funcionalitat.

El processament de l’llenguatge natural pretén comprendre millor als usuaris i les consultes més llargues realitzades pels mateixos. D’aquesta manera, Google serà capaç d’oferir un resultat que respongui exactament a la consulta realitzada analitzant el context.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!