Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

10 de març de 2022
0 comentaris

Marketing en la era del chat boot

Possiblement hagis sentit a parlar dels chatbots. Fins i tot, és molt probable que hagis parlat amb algú. Però potser no saps què són en realitat i com et poden ajudar a vendre més a la teva botiga online.

Un chatbot és un programa informàtic basat en intel·ligència artificial que emula una conversa de manera molt similar a com ho faria un humà. Així doncs, podem dir que es tracta d’un assistent virtual amb què els teus clients poden interactuar per solucionar els seus dubtes durant el procés de compra.

Aquest programa pot respondre preguntes dels usuaris en temps real gràcies a la base de dades del FAQ i també “aprenent” de les converses més comunes amb els clients d’un comerç electrònic.

La majoria dels chatbots funcionen en mode text, però els més avançats tenen una interfície multimèdia i poden “parlar”.

 

En una botiga física, els clients poden demanar ajuda a un empleat perquè els assessori sobre els productes, les condicions de venda i altres dubtes habituals. El contacte entre persones no existeix a una botiga online. Durant el procés de compra, el client no pot interactuar amb ningú que l’ajudi.

D’altra banda, un dels principals problemes a què s’enfronten les botigues en línia és l’abandonament de carretons. Els motius del baix nivell de conversions poden ser molt variats, però els dubtes a l’hora de pagar són un dels motius d’abandonament més freqüents.

Els chatbots ofereixen la tan necessària atenció al client sense que lusuari hagi de preguntar per correu electrònic o esperar a lhorari dobertura. A Internet, la immediatesa és clau per augmentar les conversions de la teva botiga en línia.

Com que no pots estar disponible 24/7 per resoldre els dubtes sobre els teus productes o serveis, un chatbot pot complir aquesta funció i aconseguir que els teus clients tinguin una experiència satisfactòria. En acompanyar durant el procés, redueixen els errors, proporcionen confiança i eviten l’abandó de carretons.

En resum, els objectius principals d’un chatbot són dos: millorar l’atenció al client i automatitzar processos de negoci amb respostes immediates tal com ho faria una persona.

Encara que encara estan lluny de ser perfectes, els chatbots ofereixen molts avantatges per a les botigues en línia en comparació amb els xats en viu. Vegem-ne les principals.

1. Resolen els principals dubtes dels clients
La majoria de les consultes de clients solen ser similars i aquí és on els chatbots despleguen tota la força. Gràcies a aquests assistents, es resolen molts dubtes a temps real reduint costos operatius. A més, es millora lexperiència dusuari ja que no totes les persones estan disposades a llegir la secció de FAQ per trobar la resposta que busquen.

2. Estalvien costos de personal
No es tracta de substituir les persones per màquines, però poques botigues en línia poden permetre tenir un equip d’atenció al client connectat les 24 hores del dia. Els chatbots permeten reduir costos sense minvar la satisfacció dels teus clients ja que funcionen els 365 dies a l’any a qualsevol hora.

3. Alleugereixen la càrrega de treball dels teus empleats
Durant les hores en què l’equip d’assistència a clients està actiu, hi pot haver moments en què la gran quantitat de sol·licituds saturi la capacitat de resposta dels empleats. Un xatbot pot parlar amb milers dusuaris alhora.

4. Ofereixen immediatesa en les respostes
Els teus clients volen immediatesa i tracte personalitzat. No hi ha res millor per espantar un client que fer-lo esperar fins al dia següent per fer una consulta. Com més es demori la resposta, més probable és que lusuari es vagi a la competència.

5. Recopilen dades sobre el teu negoci
Aquestes eines d’intel·ligència artificial registren totes les converses i proporcionen dades estadístiques essencials per conèixer a fons les necessitats dels teus clients i millorar els punts febles del teu e-commerce com indica la agencia marketing digital mentedigital.

En l’actualitat, els chatbots més populars per a e-commerce són WhatsApp i Zendesk. Tots dos et permeten tenir converses en temps real amb els teus clients. No obstant això, aquestes eines no deixen d’incorporar funcions cada cop més sofisticades, cosa que et permet escollir el que millor s’adapti a les necessitats del teu negoci.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!