Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

28 de febrer de 2022
0 comentaris

La importancia del seo al 2022

Abans de poder triar el procés que convé al nostre negoci hem de tenir clar quines diferències hi ha entre un procés SEO i un procés SEM.

Un procés SEO té com a objectiu posicionar una website en els primers llocs dels cercadors i el procés a desenvolupar per aconseguir aquesta finalitat és el de loptimització de la web a través de diferents tècniques i eines. Els cercadors posicionen les webs en funció d‟un sistema algorítmic i de l‟índex de resultats. Amb aquest procés no es pot garantir aparèixer als primers llocs als cercadors perquè dependrà de l’algoritme del cercador i dels canvis i modificacions que es produeixen en aquests algoritmes.

El procés SEO l’integren una sèrie de tècniques que requereixen temps i feina. Entre les moltes tècniques principalment ens hem de fixar en tres objectius bàsics com l’accessibilitat de la web (indexació), els continguts de qualitat i el seu índex d’enllaços (popularitat).

El procés SEM no depèn per a res dels cercadors. En aquest cas l’anunciant, en funció del que pagui (sistema de licitació), s’assegura estar situat en un dels principals llocs al cercador. L’ordre dins del resultat de cerca no només depèn del que pague, també depèn d’altres factors. L’anunciant només paga quan l’usuari faci clic en un dels vostres anuncis. Això és el que s’anomena Pagament per Clic. L’anunciant decideix una sèrie de paraules clau, que quan les busqueu l’usuari, apareixeran els vostres anuncis.

Penso, que per regla general, encara que suposi més esforç i els resultats siguin a mitjà o llarg termini, cal aplicar sempre a la nostra estratègia de negoci un procés SEO que ens permetrà, una vegada tinguem la web optimitzada i posicionada als cercadors, obtenir un cabal de trànsit fix i constant de degudament tractat dins duna estratègia de màrqueting on-line finalment es convertirà en productivitat o beneficis. En el procés SEO es realitza una inversió única en tot el procés i si aquest és realitzat per professionals, els resultats es mantindran en el temps fent un manteniment mínim de la web. No obstant això, en el procés SEM, encara que és cert que en pagar estàs garantint que obtindràs un dels primers llocs al cercador de manera ràpida i sense esforç, per mantenir aquest lloc al cercador, hauràs d’estar pagant regularment per assegurar-te la posició dins del cercador segons la agencia seo.

Jo penso que els processos SEM estan pensats per a les campanyes publicitàries concretes o per promocionar productes o serveis nous o determinats com ara les campanyes de Nadal, el dia dels enamorats, el del pare, etc. o promocions d’hotels costaners durant la temporada d’estiu, etc. Igualment es podrien complementar ambdós processos de manera que aplicaríem el procés SEO de manera regular i esporàdicament el SEM per a campanyes o promocions específiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!