La saturació del mercat bé no pas per la manca de lectors sinó d’anunciants. Això ha dit en Piet Bakker a les 2es Jornades Internacionals de la Premsa de Franc. I n’ha dit, el consultor, més coses:
L’esdevenidor passa per: allunyar-se de la distribució en els transports públics; fer el porta a porta; sortir els dissabtes; engegar models mixtos (amb subscripcions a baix preu).
Quant al contingut, cal: centrar-se en l’àmbit local; especialitzar-se en esports, economia, grups ètnics…; o posicionar-se molt clarament a nivell polític.
En Bakker ha fet per manera, també, de tirar a terra certs mites: més de la meitat del públic lector no són joves.
Finalment, i fent esment al pervindre de la premsa de pagament diu que només se’n sortiran els que tinguin més lectors i lectors fidels.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Sobre aquest tema, vaig escriure això.
Salut i llibertat!
Marcús