17 de juliol de 2012
Sense categoria

TRAVESSA COSTA BRAVA. GR-92 BLANES – LLANÇÀ

ETAPA IV. PLATJA DE SANT POL (ST. FELIU DE GUIXOLS)- PLATJA D’ARO (SA COVA)

Etapa curta. Sortim de St. Pol a les 11:00h del matí amb un sol de justícia. Prenem el camí de ronda que passa per S’Agaró a on hi ha les cases més luxoses de la Costa Brava. En alguns trams hem de sortir del camí i fer la volta per la carretera (més escales) per vorejar finques a on els propietaris s’han negat a deixar l’espai necessari per que passi el camí de ronda, que pot ser un metro. Es tracta de grans palaus amb jardins exteriors amplíssims… tot i que son expropiables, els propietaris mantenen litigis d’anys i panys per no cedir el pas. No asse falta dessir nada mas.

Arribem a Platja d’Aro afamats i assedegats, l’esforç de les etapes anteriors comença a passar factura. Trobem un restaurant al passeig (l’Havana Beach) a on ens fan un assortiment d’amanides exòtiques i peix fresc a la planxa, tot boníssim, encara que fan un cafè de caganeres.

Prenem contacte amb la tramuntana, bufa tant fort que decidim no banyar-nos i continuem camí. L’Armand mira D’immortalitzar el viatge amb la càmera, enamorat dels colors de l’aigua, les pedres i el verd de la Costa Brava. Com ens agrada fer el trinxeraire!

Continuem pel passeig marítim i deixem el Cavall Bernat a la dreta per endinsar-nos en el camí de ronda. En aquesta part es fa més estret, pedregós i irregular, ja hem deixat el luxe empedrat de S’Agaró, passem per dues cales molt boniques i finalment arribem a una altra una mica més gran, casualment en aquesta està el nostre càmping, allà on farem nit avui.

El càmping és una esplanada que baixa fins el penya segat fent uns petits bancals que constitueixen les parcel·les. Està construït als anys 70 i no ha estat reformat, no té piscina ni bar. Els pocs usuaris que poblem el càmping no semblem gens preocupats per això i gaudim de la pau i la vista al mar. El vent i les gavines i una guitarra que sona una mica lluny ens acompanyen també uns quants paons reals, mascles i femelles que salten d’una tanca veïna i passegen tranquil·lament piconant per les parcel·les. Hem muntat la tenda just davant de la reixa que ens permet veure les roques, els pins i el mar. El càmping i la cala es diuen Sa Cova, un lloc per recordar i recomanar.