9 de maig de 2007
3 comentaris

Informes a l’Escola Bressol

Com cada any, quan s’aproxima el final de curs, a les aules de dos anys tenim la preocupació de fer els informes de tots els nens i les nenes. Informes que un cop lliurats als pares, no només s’ho llegiran ells, si no que també seran entregats a les escoles que els infants l’any que ve aniran. Per tant ens arriben els nervis de com preparar els informes de tal manera que siguin aclaridors tant per pares com per altres mestres. Aquest any a l’escola hem creat una comissió d’informes  on hi participàvem les tres escoles municipals de Mollet ( és la ciutat on actualment treballo), per tal de fer-ne un model per les tres i a la vegada per intentar pensar què és el que volem transmetre.

La primera pregunta que ens plantejava era quin tipus d’informe volíem, n’hi ha de tots els tipus, amb creus, amb ítem subratllats i els que són redactats. Hem partit de la idea que som una escola que treballa per l’assoliment de l’autonomia dels infants, pel creixement global, és a dir, que creiem que l’infant aprèn a través de totes les seves capacitats ( a través dels llenguatges, del procés de socialització, de les relacions que estableix amb tot el que l’envolta…) i tenim en compte les individualitats de cadascun d’ells( per tant, hem d’intentar que els informes no siguin iguals per tots, si no que plasmin l’evolució que cadascun a fet al llarg del curs). També hem tingut present que en aquestes edats tant menudes no podem fer un informe negatiu de cap infant, ja que mal llegit podem fer que l’enquesellin i aquest fet podria marcar a l’infant.Així doncs hem decidit que seran uns informes redactats, ja que et permet la individualització.

Però per tal que hi hagi un coherència en els escrits i podem tenir un guió en el moment de redactar-lo, hem pensat que ens hauríem de basar en uns ítem. És molt difícil triar quins ítem posem i quins no, sobretot si agafes diferents models, ja que t’acabes fent un garbuix. Així que hem decidit partir de la idea següent: Què volem que els nostres infants tinguin assolit al moment de passar a P3?, que se sàpiguen els colors ( no, després estaran tot el curs següent treballant-los), que sàpiguen saltar amb un peu, tampoc no és prioritari. Però sí és prioritari que tinguin clars uns certs hàbits de neteja i ordre, o que se’ls hagi ofert tot tipus de material perquè puguin experimentar i ells puguin decidir quin és el que més els hi agrada, que tinguin uns petits hàbits de convivència amb iguals o amb adults… Per tant els nostres objectius d’escola seran les nostres pautes en el moment de fer l’informe. 

Esperem que aquests informes siguin entenedors tant pels pares que el rebran com les mestres que els hauran de llegir!!!!

  1. L’interés dels pares per a la tasca educativa de l’escola decau a mida que els fills creixen. És el cansament de la lluita diària, contra les frustracions. Vull dir que probablement en aquest moment, quan els pares són més joves, i estan més motivats, és el millor moment per facilitar uns criteris sobre el que és important i el que no ho és tant, per als seus fills. El tema que planteges sembla menor, i per a mi és d’una gran importància. I per això em permeto apuntar alguns temes que ja haurien de ser objecte d’atenció a més dels que apuntes: el desenvolupament de la capacitat d’atenció (en termes temporals) i certa disciplina (control de l’espontaneitat) que estan molt relacionades quan hi pensem en positiu; l’anar aprenent que no són el centre del mon (en això massa sovint a aquestes edats les famílies no hi ajuden gaire de moment); a més de les capacitats inicials de treballar les aptituds naturals que sovint ja apunten. Pot ser no són molt ortodoxes aquestes línies de balanç a la primera escolarització, però penso que poden jugar un paper molt positiu en l’establiment de criteris paternals.
  2. Hola
    com a mestra d’una petita escola bressol, aquest any m’agradaria confevvionar un tipus de model d’informes per a la meva llar d’infants. M’agradaria fer-ne un per a cada grup classe, 0 a 1 any, 1-2 anys i de 2 a 3 anys. Mantanint els ítems a avaluar i seguint els objectius que ens fixem en començar el curs, hi hauria alguna mestre o mare que em pogés donar informació o criteris per avaluar de manera significativa?
    Els informes han de respondre una demanda d’objectius educatius però han de ser entenedors i útils per entendre que tot allò que fem i que sóm, és per alguna cosa i ho hem de saber comentar d’una manera planera, entenedora i profitosa, no?
    gràcies

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!