Trencavèl

Comentaris polítics de Martí Cabré

21 de juny de 2006
1 comentari

29. 2030

Dos mil trenta és la data que França disposa ara mateix per enllestir la connexió de tren d’alta velocitat entre aquest estat i Espanya.

Si es compleixen els teminis i el 2009 la connexió entre Perpinyà i Figueres està feta, faltarà la connexió entre Perpinyà i Montpeller, que és la que ara ha quedat congelada per falta d’interès del govern gal, que prefereix centrar-se en l’Europa de l’Est.

També caldria saber què passa amb la pròpia connexió ferroviària a Barcelona ciutat. Passarà per sota la ciutat? Ensorrarà la Sagrada Família? Ensorrarà algun altre bloc de pisos? Passarà per Sant Cugat? Per l’aeroport? La faran mai?

Cansa molt demanar infraestructures bàsiques que porten vint-i-cinc anys de retard. Cansa veure el nul interès dels governs espanyols per Europa, més atents a hispanoamèrica. I cansa més no veure un front polític comú per intentar aturar la decadència econòmica que estem vivint a Catalunya, la tancada porta d’entrada a l’Europa Sud, al Magrib i al Mediterrani.

Algú té la clau?

  1. Ni França ni Espanya tenen cap mena d’intenció de fer mai aquesta connexió. A França no tenen cap mena d’interès perquè els interessa potenciar el port de Marsella, a Espanya passa el mateix amb els ports del Sud, i també ho intenten allargar el màxim possible per donar temps a una línia de mercaderies potent que entri per Saragossa via Canfranch sense passar per Catalunya.
    El negoci del tren d’alta velocitat no és el tren en si mateix, lo realment important és el desdoblament de la línia ferroviaria de manera que permeti una línia per passatgers i una altra per mercaderies. A mesura que el preu del petroli segueixi augmentant el transport ferroviari de les mercaderies serà cada vegada més important, quan aquest moment arribi ja ho volen tenir tot desviat de manera que l’eix mediterrani ja no s’endugui la major part d’exportacions, resumint, potenciaran Saragossa i els ports del Sud en detriment de Barcelona i València. Lo mateix que fan amb els aeroports.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!