Miquel Roman

Nou Barris (Barcelona)

9 de juliol de 2006
Sense categoria
2 comentaris

POLITICAMENT INCORRECTE

Fa pocs dies es produí un greu accident al metro de València. Accident que produí un munt de víctimes mortals, desolació i preguntes per respondre.

Tenim l’obligació de ser solidaris. Hem d’assegurar-nos que això no podria passar un altre cop, ni a València ni enlloc.

Però més enllà, de tot això, més enllà del que realment importa, no puc deixar de fer-me una pregunta: I si això hagués passat aquí governant el tripartit? L’actitud de la premsa (de tota la premsa, la catalanòfoba i la que s’apunta si convé) seria tant respectuosa i civilitzada com ho és en aquest cas?

Em sap greu de dir que estic segur que no.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Davant del greu sinistre del metro de València cal clarificar, abans que res, les causes de l’accident. De moment els únics que han manipulat el registre del tren són els mateixos Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i la Generalitat Valenciana, en controls del PP.

    Em sap greu que ningú no demani una Comissió d’Investigació per la desgràcia més gran que s’ha patit a Espanya darrera de l’11-M. Sense cap dubte, aquest accident té molts aspectes foscos no aclarit, i el pitjor de tot ha estat el "massatge" de la premsa i la societat civil cap a FGV i el seus responsables polítics.
    Si ho hagués fet el tripartit se li haguessin tirat a sobre? Sí, ho van fer amb l’esvoranc del Carmel tot i que el saldo de vícitmes mortals i ferits fou zero. Però no es tracta, ni de tripartits, ni de dretes; es tracta d’un sinistre amb una explicació simplista i poc concreta, que evita la recerca de la veritat i la responsabilitat de l’accident.

    Hauríem de sortir tots al carrer per exigir una explicació real, més enllà del "tren que es sortí de la corba" com si fos un cotxe a l’autopista que només depén d’un conductor imprudent. Això no era cap autopista. Era un maquinista profesional d’FGV conduint un ferrocarril públic molt criticat pels sindicats i amb inversions sota mínims.

    Per cert, sàpiga qui llegeixi aquest bloc que la festa papal en favor d’un únic model de família ha costat el mateix que el contracte de TMB amb Bombardier per equipar de conducció automàtica les línies 1 i 3 del Metro de Barcelona, les úniques que no disposaven d’aquest sistema de control que hagués estalviat la tragèdia valenciana.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.