Miquel Roman

Nou Barris (Barcelona)

19 d'octubre de 2006
0 comentaris

Carod presenta el programa d’Esquerra en infraestructures, que aposta per la qualitat, l’eficiència i la sostenibilitat

El candidat a la presidència de la Generalitat, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha presentat aquest matí en una visita a les obres de l?intercanviador de la Sagrera (Barcelona) les propostes d?Esquerra en matèria d?infraestructures per a la Catalunya del segle XXI. Unes propostes guiades pels objectius de qualitat, eficiència i sostenibilitat i que -en paraules de Carod- es tradueixen en una aposta per "les infraestructures de la quotidianitat, que permetin la mobilitat de la gent que resideix i treballa en el territori". També assegura que "amb una inversió molt reduïda es poden aconseguir solucions gairebé immediates sense renunciar a millorar altres infrastructures d?una ambició més gran, però per les que ens hauríem d?esperar 20 o 25 anys".

El president del partit, que ha estat acompanyat pel diputat de la passada legislatura Oriol Amorós, considera que "amb 27 quilòmetres de via fèrria al nord i 25 a la zona de Tarragona quedaria satisfeta una part important de les demandes que hi ha en aquests moments en el conjunt del territori".

En aquest sentit, ha recordat que el programa electoral d?Esquerra "aposta per aprofitar les enormes potencialitats de la xarxa ferroviària, que fins ara està totalment infrautilitzada, no només per mercaderies amb els dos ports i els aeroports de Catalunya ben connectats, sinó permetre una xarxa orbital que aniria de Mataró fins a Vilanova i la Geltrú i que relligaria aquestes dues poblacions amb Vilafranca, Igualada, Martorell, Terrassa, Sabadell i Granollers".

Carod ha evidenciat que "en uns moments en què sembla que tot vagi en funció dels pactes de govern que hi haurà en el futur, a nosaltres ens interessa molt més explicar quina és la Catalunya que volem, quins projectes tenim. Els pactes s?han de fer en funció dels projectes i sembla que hi hagi qui vulgui començar la casa per la teulada", ha insistit.

Després de tornar a defensar un pacte nacional d?infrastructures que inclogui formacions polítiques, agents socials i acadèmics, s?ha referit també al polèmic Quart Cinturó. Carod assegura que "amb aquest cinturó ferroviari, amb un nou eix intercomarcal que uneixi el Baix Llobregat amb els dos Vallesos, la millora de la xarxa viària als dos Vallesos, la connexió amb l?eix transversal ja desdoblat i l?alliberament d?alguns peatges en aquella zona fem que la iniciativa del Quart Cinturó perdi tot el seu sentit".

El candidat a la presidència considera que "l?expressió Quart Cinturó ja ha perdut validesa, perquè estem parlant d?una altra cosa i tal com estava previst inicialment confonia el que era una infraestructura de la quotidianitat amb el que era una infraestructura de gran capacitat. No és el mateix l?autopista més important del sud d?Europa que el carrer Major del Vallès, no tenen res a veure, perquè la gent que hi passa no té res a veure, una cosa és passar de pressa i passar de llarg i l?altra és passar-hi cada dia la gent que viu i treballa al territori".


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.