MARCÚS

(@marcroca)

10 de desembre de 2008
5 comentaris

Previsions TIC pel 2009 (II): Comunicació mòbil

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


En el darrer apunt vaig
començar aquesta sèrie d’articles sobre les que jo crec que són previsions TIC de cara al futur que ja
tenim a sobre. Vaig començar parlant de
LinkedIn.
A veure si el temps em dóna la raó. Seguim…

El 2009 serà un any de fort augment de la comunicació mòbil. I, amb ella, es reforçaran
xarxes socials
ja existents com Twitter,
en naixeran de noves específicament per a la comunicació mòbil, com Blinko, i serà un camp força profitós
per a la publicitat. Tot plegat és
el què es desprèn de les informacions que corren per la xarxa. A continuació,
un exemples:

Les
xarxes socials mòbils creixeran
;

La telefonia
mòbil aposta per les xarxes socials
;

Blinko
planta cara a Facebook i MySpace amb una xarxa social per a mòbils
;

Neix
la primera xarxa social dissenyada per al telèfon mòbil
;

Les
xarxes socials mòbils mouen 81,6 milions d’euros a l’Estat espanyol
;

L’Android
de Motorola serà un mòbil basat en xarxes socials
; [I, no podem oblidar l’IPhone
d’Apple i el G1 de Google].

S’ha aconseguit que tothom disposi d’un mòbil, per tant tothom pot estar connectat en qualsevol moment i amb la resta
de mortals. Tenim la necessitat de
comunicar-nos
, i ens ho posen fàcil.
I, no només ens vénen idees per comunicar en el moment que estem davant la
pantalla de l’ordinador, sino que ens poden venir en qualsevol moment. I, si a
sobre és gratuït… (els sms no ho són!), doncs encara millor, no?

No som pocs que, actualment,
utilitzem els mòbils per comunicar a través de xarxes socials com Twitter i
Facebook i, si a sobre s’adapten els dispositius (mòbils) i es creen xarxes
específiques (Blinko, Keteke,…) i fàcils d’utilitzar, qui no tindrà ganes de
penjar una foto o un vídeo o una exposar una idea o explicar un fet en qualsevol
moment, en el moment en que succeeixi? I, si a sobre la publicitat, com sembla
segons els estudis esmentats, tendeix a pujar, encara ens ho posaran més fàcil
i ho fomentaran.

Una altra cosa és preguntar-se
si és bo estar tant connectat, és a dir, no desconnectar. Prescindint de la
bondat d’aquesta connexió, la comunicació
mòbil té tots els números per esdevenir un èxit els propers mesos.
Un bon
accés a Internet a través del mòbil i a baix cost, a banda de l’aparició de
nous i millorats dispositius mòbils fomentarà la comunicació mòbil. Aquesta
comunicació afectarà a l’oci, bàsicament, però també al món professional, i pot
esdevenir un immens camp de continguts que, ben utilitzats, poden aportar molta
informació valuosa, (i en temps real) tant pels propis usuaris com per a les empreses que hi
inverteixin.

Particularment, utilitzo la comunicació mòbil a través d’un mòbil HTC amb connexió a Internet amb tarifa
plana, des d’on, bàsicament, accedeixo i creo continguts a Twitter (comunicació d’idees, fets, converses,…), Facebook (consulta de les novetats que,
posteriorment, em trobaré al PC), Gmail
(consulta del correu electrònic), Google
Calendar
(consulta de l’agenda) i Google
Reader
(consulta i compartiment de continguts d’interès que van apareixent
a la xarxa).

En definitiva, ens trobarem davant el do (o no) de la ubiqüitat i, pensant en els mitjans de comunicació (com no podia ser d’una altra forma), són ells que s’han d’adaptar a nosaltres i no a l’inrevés com en el passat. Que ens vinguin a buscar i, si el què ofereixen és bo, POTSER els consumim;-)

Continuarà…

Font
Foto

PS: Srs. de Vilaweb, fa dies vaig obrir una incidència i encara espero resposta. Bàsicament volia saber perque la gent que (encara) utilitza el navegador d’Internet Explorer no pot accedir als continguts d’aquest bloc. Com deia el final de la meva pel·lícula preferida, “esperar, esperar, esperar…”

  1. Planteges un escenari que bastant normal del que pot passar, que es tendeixi cap a la comunicació mòbil. Malgrat tot, ara per ara, li veig dos desavantatges.
    El primer és que la població se’n sàpiga adaptar. Si bé van en augment, els telèfons adaptats a internet i a les xarxes encara no són la majoria. I, d’altra banda, el cost. En el cas de movistar, la quota d’internet són 10 o 15 euros, en funció si es vol limitar a 100 o 200 MB, però el cas és que la quota de Blackberry és de 25 euros. Un import que, sigui dit, trobo excessiu. Les companyies, en aquest sentit, no ajuden. Vodafone ho té a 17’50, crec.
    Salut!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!