MARCÚS

(@marcroca)

3 de desembre de 2008
1 comentari

Previsions TIC pel 2009 (I): LinkedIn

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4





Amb aquest apunt,
començo un seguit d’articles pensant en com
serà el 2009 en la comunicació digital.
Ho faig sense tenir-ne proves,
evidentment, però com que l’any passat la vaig encertar força, doncs “endavant les
atxes
” que va dir el Mestre.

El 24 de desembre
de 2007 vaig escriure
que

Facebook
ha estat el fenomen del 2007, de la mateixa manera que el YouTube ho va ser del
2006. Per tant, vista l’evolució de YouTube el 2007, i tenint en compte que en
aquests temes sempre anem darrera dels anglosaxons, ja ens podem preparar pel
Facebook del 2008.”

El cert és que el 2008
Facebook ha estat un fenomen a casa nostra
, i encara li queda camí per recórrer. Va
començar tímidament a principis d’any, després va venir la traducció al castellà
i ja va obrir camí. Posteriorment, amb la traducció al català i, sobretot, a la
tornada de l’estiu, el boom va ser increïble. Crec que aquesta xarxa social ha
portat a Internet, a la comunicació digital, molta gent que fins llavors
utilitzava internet i les noves tecnologies, però no creava continguts.

Què podria
ser que ens trobéssim el 2009?

Doncs, crec que hi
pot haver una multiplicació d’eines i canals de comunicació molt gran, que
xarxes com Facebook poden seguir amb força per algunes coses, però poden perdre
interès per a d’altres. Aconseguir no perdre temps i trobar el què busques pot
fer aflorar xarxes més específiques i, estic pensant en LikedIn.

Hom dirà que ja l’utilitza,
però crec que el boom de les xarxes
socials relacionat amb el món de l’empresa encara ha d’arribar.
I, no estarà
exempt de problemes. Ens podem trobar en un xoc d’interessos important. L’antiga
mentalitat del control de la informació pot xocar amb la insipient aparició del
poder de compartir la informació. No és tant un xoc intergeneracional, és més
aviat que qui entengui que les normes del joc estan canviant i pugi primer al
carro, més i millor ho podrà aprofitar.

Paraules com Networking, gestió del temps, gestió del
coneixement, creació 2.0, RSS, etc… poden convertir-se en motiu de conflicte.
I, això és bo. Pesat, emprenyador, però bo al cap i a la fi. I, és que les
normes del joc estan canviant.

Continuarà…

Marc

Vés a l’enllaç de l’enquesta directament des d’aquí.

Si ves este mensaje, significa que tu navegador no soporta esta característica o está deshabilitada. Pero puedes acceder a esta información aquí <a href=”http://www.encuestafacil.com/RespWeb/Qn.aspx?EID=396636″ mce_href=”http://www.encuestafacil.com/RespWeb/Qn.aspx?EID=396636″>Link a la encuesta</a>

  1. Jo m’hi vaig apuntar per la teva invitació però la veritat no recordo ni la contrasenya….
    Jo que sóc de natural força reservat sóc bastant reaci a penjar dades personals  a la vista de tothom. Al Facebook o aqui tinc el mínim.

    El Facebook, una altra cosa que em vaig apuntar pels amics i que no faig servir gaire.

    No havia vist els dos banners de Terrassa i Sabadell…Què intentes que hi hagi una rivalitat nova a veure qui te més gent que s’apunta a l’EP? 😀

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!