MARCÚS

(@marcroca)

5 de juliol de 2007
1 comentari

La premsa digital en català creix a bon ritme

La premsa digital en català creix a bon ritme

La premsa digital en català està vivint un bon moment en
quan a creixement de les seves visites. Això és el què es desprèn de les dades
que ofereix mensualment l?empresa Información
y Control de Publicaciones, S.A.
, més coneguda per OJD Interactiva.

De forma destacada trobem Vilaweb,
amb 320.234 visites úniques en
l?última medició d?audiències d?Internet efectuada durant el mes de maig. Si bé aquesta dada ens mostra el gran
avantatge de Vilaweb respecte a la resta de mitjans digitals d?informació en
català, cal recordar que l?edició
catalana de El Periódico
no es comptabilitza a l?OJD Interactiva, cosa que si que succeeix amb l?edició en castellà, la qual, segons
les darreres dades, comptaria amb més de 900.000 visites úniques. Així mateix,
trobem el portal de la Corporació Catalana
de Ràdio i Televisió (www.tv3.cat), amb
xifres de gairebé 700.000 visites úniques durant el més de maig d?enguany, tot
i que una part molt important de les quals no va dirigida al consum
d?informació general.

Els exclosos de la llista

A l?igual que l?edició en
català de El Periódico, es troben mitjans com Tribuna,
Comunicació21 (i, el recentment aparegut
Cultura21), Directe!Cat, El debat, El Punt, El Singular Digital, La Malla, El Portal i Eurotribune. Tots ells tenen una
característica comuna: No estan auditats per OJD Interactiva, per la qual cosa
no podem fer una comparativa d?audiències en igualtat de condicions. Són els
exclosos, per voluntat pròpia i per molts motius diferents.

Increments generalitzats de visites úniques i períodes
electorals

D?entre els mitjans en
català que es deixen auditar per l?OJD Interactiva cal destacar, a banda del
diari dirigit per Vicent Partal
(320.234 visites úniques durant el mes de maig), els següents: la històrica
comunitat independentista Racó Català (81.591), el polititzat e-Notícies
(74.497), el també històric local Osona.com (38.466), Nació Digital (33.838), Diari de Barcelona (5.371)
i la recentement estrenada edició digital del Diari AVUI (139.488).

El diari degà de la premsa digital de l?espai comunicatiu
català d?Internet, Vilaweb,
ha experimentat un increment de 141.514 visitants únics en
els dos darrers anys, increment que significa un 44?19% més, d?una forma
relativament progressiva. Per la seva banda, la històrica i pionera comunitat independentista Racó Català, amb dades
dels darrers tres mesos -ja que fins al març de 2007 no estava inscrita a l?OJD
Interactiva- ha experimentat un increment de 28.000 visitants únics, comportant
un increment de visites de més del 34% en 90 dies, passant per davant del diari
e-Notícies. El diari dirigit per Xavier Rius, és dels pocs que ha
experimentat un retrocés des que és auditat per l?OJD Interactiva. Si en el seu
primer mesuratge comptabilitzava 82.959 visites úniques (octubre de 2006), en
la darrera n?ha obtingut 74.497. Podem comprovar grans diferències en aquest
diari, si estem davant d?un període electoral o no, cosa que el fa un mitjà totalment polititzat.
D?aquesta manera, veiem que les audiències més altres les té els mesos
d?octubre i novembre de 2006 -abans i després de les eleccions al Parlament de
Catalunya-, disminuint els mesos següents i tornant-se a recuperar durant el
mes de maig d?enguany -coincidint amb les eleccions municipals-. Per la seva
banda, el Grup Nació Digital, té les
seves millors dades d?audiència en l?històric
mitjà d?informació local Osona.com
, el qual ha obtingut un augment de
visites úniques en els dos darrers anys de 12.768, comportant un increment de percentatge del 33,19%. Per la
seva banda Nació Digital, del mateix
grup editorial, ha experimentat un increment de 25.452 visites des del setembre
de 2005, primera vegada que es va auditar, arribant en l?actualitat als 33.838
visitants únics. Amb tot, cal destacar que ha arribat a tenir més de 50.000
visites durant el mes d?abril de 2007.

Dos casos a part: Diari de Barcelona i l?AVUI

L?històric rotatiu de la capital catalana, Diari de
Barcelona
,
primer diari que deixa el format tabloide per passar íntegrament a la versió
digital, no acaba de donar bons resultats d?audiència. Si el mes passat -primera
vegada que s?auditava- va obtenir 4.549 visites úniques, actualment ha arribat
a 5.371 visites, comportant un increment del 18,07%.

Per la seva part, el diari AVUI, després de l?entrada en
el seu capital social del Grupo Godó (40%)
i del Grupo Planeta (40%), a més de
l?Institut Català de Finances (20%), finalment ha adaptat el seu web al segle
XXI. Fins el dia de Sant Jordi d?enguany, el web de l?AVUI només oferia la
informació de l?edició en paper, però la cosa ha canviat, i molt. Amb el nou
web -molt modern en alguns aspectes, i de gran qualitat visual- es pretén donar
un salt endavant. L?últim mesuratge de l?OJD Interactiva donava a l?AVUI la
xifra de 139.488 visites úniques, amb
un increment respecte el mes d?abril
-quan va començar a funcionar el nou web- d?un 19?52%. Caldrà veure com progressa aquest mitjà en futurs
mesuratges, ja que és aviat per a poder extreure?n conclusions.

NOTA: Article publicat en un diari digital conjunt elaborat per la classe del curs de Periodisme Digital de la UOC.

[Envia?l a La Tafanera]
[Envia?l a
Politi.cat
] [Envia?l
a Remoume.net
]

[RSS d?aquest bloc]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!