Laia Jurado i Canadell

Mestra de la República Catalana

17 de setembre de 2008
Sense categoria
2 comentaris

Nou curs escolars: entre els ?barracons? i les ?EBE?

L’altre dia vaig estar parlant amb una de les persones que porta l’EBE (Espai de Benvinguda Educativa) de Vic i m’explicava ho bé que havia anat el primer dia, la sensació positiva que tenien i la cohesió del grup d’educadors. Que ja es veurien els resultats, però, que a primera vista, li semblava que aquest projecte tindria molt bon futur i una molt bona acollida per les persones nouvingudes, ja que es converteix en un lloc de referència.  Una cosa que no poso en dubte, és que el centre en si funcionarà bé, ja que opino que hi ha bons professionals treballant-hi. Però aquest no és el quid de la qüestió.

Ara bé, aquests nens en tant estiguin a l’EBE, estan escolaritzats? L’administració està complint amb la seva obligació de donar escolarització obligatòria a tots els ciutadans vinguin d’on vinguin? Jo crec que no.

 En el cas de Vic, aquest centre no forma part de cap escola, per tant, aquests nens nouvinguts, mentre estiguin en ells no estan dins del sistema educatiu. Per la qual cosa, l’administració està incomplint amb aquesta obligació bàsica i primordial per la societat, ja que fins i tot la regidora d’educació ha manifestat que “ l’EBE no és cap escola”.

 

Això ens portarà a prendre les mesures legals que calguin per tal de denunciar aquesta situació irregular que s’està donant a Vic amb l’EBE.

 

Voleu dir que alumnes que acaben d’arribar amb aquesta edat no podrien haver començat a l’escola integrats amb els seus companys? Hi ha una fet que s’ha demostrat i que es treballa a diferents països i és la immersió lingüística.

 

Un altre tema és perquè hem d’anar fent subgrups. Una cosa és clara, a l’escola es veu les divisions que hi ha a la societat. Per tant, si les barreres ja les creem amb centres “especials” (que no són escoles) aquesta diferència encara serà més notòria, fet que no ajuda a la cohesió entre tots els ciutadans. Tasca difícil però que amb el temps s’anirà modelant.

 

Imatge:http://phobos.xtec.cat/ceip-agustibartra/bloc/wp-content/uploads/2007/09/benvinguts.gif

La Cultura pel Poble
18.04.2007 | 9.10
A Sense categoria
L?Oncle Buscall
24.12.2008 | 8.39
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. I no només això. Si la immersió és tan bona -que ho és- per què no s’aplica també a aquests ciutadans? Que es doti de més personal les aules d’acollida (Que aquest sí que és un problema), que es formin professionals amb recursos suficients (que aquest n’és un altre) i aleshores podran dir que tenim educació de qualitat

  2. Jo aspiro a que les Ebes regulin un xic la coordinació entre la comissió de la escolarització i les escoles. Fins ara arribaven a les escoles infants en comptagotes. Jo crec que la manca de recursos crear aquesta estructura externa al final pot arribar a tenir major inclusió. Però ja es veurà en l’avaluació.
    M’alegro que estiguis tan participativa
    David

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.