Des de la Plana

Josep Usó

2 de setembre de 2016
0 comentaris

L’hotelet.

bichet

A final del mes passat, uns clients van ser expulsats d’un hotel dels Poblets, a Dénia, la Marina Alta. I pel que es veu, el seu “delicte” era parlar valencià. Fins i tot, els propietaris de l’establiment, quan se’ls va preguntar pels fets, van insistir en que, si no era en castellà, no hi havia comunicació i en paus. Més enllà, els mateixos propietaris també es veu que han intentat canviar la versió dels fets, segurament sense massa èxit.

Però el veritable problema no el veig jo ací. Hi ha una cosa, fonamental, que els propietaris d’aquest establiment es veu que no entenen. El seu hotelet no és l’únic que hi ha a Dénia. Això és segur. I com tots els negocis del món, cal suposar que el seu objectiu és oferir un servei i cobrar a canvi. I guanyar diners. Dit més clar. Aquests propietaris viuen de vendre cafès, o d’oferir habitacions per a dormir, o dinars o sopars, o begudes o tot allò que algú els puga demanar i que entre dins de la seua llicència d’activitat.

A qualsevol lloc del món hi ha hotels. I tant és que els clients s’adrecen al personal, o als propietaris, en la llengua que vulguen. Fan per entendre’ls. És el seu negoci. De manera que és perfectament possible que t’entenguen parlant anglès, castellà, rus, turc, català o farsi en qualsevol hotel d’arreu del món. Perquè del que es tracta és d’aconseguir que el client estiga content, que torne i que, sobre tot, recomane el teu negoci. Rebutjar algú per la llengua, o pel color de la pell, o per la vestimenta és, simplement, estúpid. Disminueix la facturació immediatament. I el que és pitjor. Amb la quantitat de xarxes socials que hi ha actives i la d’agències que es dediquen a oferir els “millors serveis”, cada vegada és més fàcil veure als possibles clients de qualsevol lloc com aquest consultant obertament el mòbil a la porta, abans d’intentar entrar-hi.

Segurament, aquest fet estúpid els minvarà la clientela. I el fet d’esgrimir com arguments que creen ocupació no serveix de res. Si la ofereixen és, simplement, per a poder guanyar diners. Com tots els empresaris del món. Finalment, el fet d’aportar com a prova de la seua “bondat” que, per educació, si algú parla al seu davant ho fa en castellà per educació, només confirma l’estupidesa dels propietaris d’aquest establiment. Rebutjant clients per la llengua que parlen, només poden aconseguir que els parlants d’aquesta llengua els rebutgen a ells.  I això va, directament, en contra dels seus interessos empresarials. O van a dir mal-educats als alemanys, als anglesos o als holandesos que passen per allà?

De la qualitat del servei ni en sé ni en vull parlar. Em crida l’atenció el fet que s’haja d’anomenar e”El Bichet”, en valencià però mal escrit. No els ha agradat “El Bichito”. El cas és que establiments d’hoteleria n’hi ha molts. A Dénia i a tot el País Valencià. Pot ser massa i tot.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!