JORDI CARRERA for NuCCs

Posicions per una Política catalana central amb fonaments.

18 de novembre de 2010
0 comentaris

La Generalitat farà de majordom de RENFE.- Traspassos que no ho són, Autonomia que no n’és, Trens sense vies i la RENFE d’estat castellà que en continua essent l’amo.

Això no es Autonomia sinó Intervenció i  traspàs d’obligacions i costs sense drets ni  la propietat. La Generalitat farà de majordom de RENFE.- Traspassos que no ho són, Autonomia que no n’és, Trens sense vies ni pressupost, i la RENFE d’estat castellà que en continua essent l’amo. Masovers  sirvents de la gleva  som !

I mireu que passa amb l’encerclament i aïllament ferrocari de Catalunya  que practiquen amb les noves línies de l’AVE  i projectes de transport continental de mercadesries, etc

Quan Catalunya siga un estat  els nostres serveis ferroviaris seran normals, com els de Bèlgica,  Suïssa, Holanda, França, Luxemburg,  línies interios i línies de trànsit.

Un motiu més per Votar Independència Ara.

L’Estació de França, modernista, com tantes altres  es obra de la Renaixença catalana i no de l’estat castellà ni de Renfe.

La RENFE va ser una nacionalització castellana  fruit de la Guerra d’Espanya. Es una part de la Memòria Històrica  en l’ambit de l’economia encara més censurada que encara no hem descobert o destapat. L’Estat castellà s’ho va quedar tot, vies, estacions, terrenys, molls, tallers,…. i no hi ha pas invertit mai gaire a Catalunya ni en les comunicacions interiors ni en les de Catalunya cap enfora, amb els veíns com a mínim, cap al nord, sud i oest,  ni en donar servei als nostres ports i aeroports.  No se com va ser que ens quedessin els Ferrocarrils Catalans  de Barcelona,  cap al Vallès i cap a Igualada i Manresa.

L’estació de Sants la varen enfeudar per sempre amb la venda del vol a l’hotel Barceló. Mai no es podrà enderrocar o canviar de lloc per fer-la ben feta. Es un bunker on la gent ha de baixar cap a unes andanes  estretes per accessosi sortidws estrets i  sense condicions de seguretat. No podria pas aprovar la sol.licitud de llicència municipal d’activitats classificades molestes,  insalubres, nocives,  perilloses, per perillosa i greus rics de seguretat.

En trens de Rodalies i  Regionals haurien de ser traspassat tot  des de propietat de les vies  estacions i material i competències integres per obrir i tancar línies. raspassat de  Renfe  a Ferrocarrils de la Generalitat, sense condicions, com a amos. D’Espanya a Espanya, o no ?

Haurien de traspassar  les vies regionals convencionals principals o secundàries i arraconades, amb  estacions, material  i tots els drets  com la de de Manresa a Lleida i casos similars, sense  personal a FF CC de la Generalitat, am previ sanejament  econòmic i  reducció de plantilla  a càrrec de Madrid.  I amb llibertat de poder  viatjar, millorar  i crear línies des de les nostres capitals fins a les capitals de les províncies i comunitats autònomes  i regions veïnes i regions i departaments francesos  i  a on siga  i sens e límits segons  les directives de la UÈ. El Govern Central hauria de tenir competències tan sols sobre les gran línies internacionals.  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!