Totes les competències de les CA traspassades i atribuïdes i imposades per llei son estatals.
Les subvencions locals, llevat les ajudes de beneficència, son voluntàries i no pas obligatòries. Les bonificacions fiscals locals son una altra cosa. Les subvencions públiques son voluntàries.
Totes les persones i les CA han de tenir el mateix dret de finançament suficient per accedir en igualtat de condicions als serveis públics generals obligatoris i tots s’han de finançar amb en els ingressos provinents dels imposts generals de l’Estat. Si en un lloc costen més han de rebre més.
Totes les administracions centrals i autonòmiques son Estat.
Totes les competències transferides, traspassades, adjudicades o imposades per llei o delegades a les comunitats autònomes, a l’origen totes eren i son estatals. Les competències estatals es dividiren en les parts autonòmiques i les parts del poder central. Tan sols en restaven al marge les competències locals.
En conseqüència els ingressos tributaris dels imposts estatals ( i el pastís tributari estatal ) han de ser atribuïts a finançar de forma equitativa les despeses, serveis públics, subvencions i inversions amb fons propis de l’estat i de les comunitats autònomes.
El pressupost de despeses dels Pressuposts generals sumats – de les les 15 CA + 2 ciutats autònomes + les institucions centrals de l’estat – han de contenir crèdits suficients per poder pagar la totalitat de la despesa dels serveis públics vigents, establerts o fixats per les lleis i no poden deixar-los sense dotació sificient. I el pressupost d’ingresssos corrents dels imposts generals de l’estat, parts cedides i no cedides,sumades, – descomptant-ne la part de la participació de les administracions locals en els ingressos de l’estat ( PIE ), – han de ser suficients per pagar el conjunt dels serveis publics i despeses estatals del conjunt de la LOFCA.
Durant anys, contravenint el Dret i el principis fonamentals de la Constitució i de l’autonomia nacional i regional, s’han aprovat pressuposts generals de l’estat i pressuposts de les CA curts en crèdits per a les despeses establertes i inflats en les previsions dels rendiment dels ingressos. Alhora els ajuntaments també feien el mateix o eren induïts a fer-ho per les previsions dels PGE.
A més d’això hi ha hagut la discriminació fiscal, de serveis, infreatructures i d’inversions entre comunitats que han donat lloc a l’espoli fiscal imposat en nom d’una suposada i unilateral “solidaritat nacional”.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!