Les teories lingüístiques de herr Hunold, director d’Air Berlin, són una mostra més de l’assetjament i el menyspreu contra la llengua catalana. Les mentides d’aquest personatge són encara més greus venint d’un país que té els més alts índexs d’oferta universitària dedicada a l’estudi de la nostra llengua ( més alt que a Espanya) i on està recent encara la presència de la literatura catalana a la Fira de Frankfurt.
L’atac a l’ensenyament en català en aquells territoris on els programes d’immersió lingüística no són universals o existeixen dobles xarxes escolars amb continguts lingüístics diferents volen tenir un efecte preventiu, al mateix temps que s’assaja el posar contra les cordes, via judicialització o creació d’opinió pretesament cosmopolita -llegiu El Periodico d’avui- la immersió lingüística que garanteix una mateixa escola per a tothom i les capacitats lingüístiques en català i en castellà a la fi de l’escolarització obligatòria. La situació de l’ensenyament en català als Països Catalans és molt diferent i la no homogeneització del sistema produeix la minorització del català.
-Encara estem molt lluny de tenir un problema com el de la tercera hora de castellà…, em deia un company de Castelló, no fa gaire, en un acompanyament que vam fer a una delegació de mestres kurds que venien a estudiar lës claus del model lingüístic escolar. I és que les dades d’Escola Valenciana sobre el dèficit de places per a poder escolaritzar en català tota la demanda que hi ha al País Valencià són el.loquents: http://www.fev.org/Matricula/analisi.pdf
Per la seva part, també el sindicat STEPV analitza les dades de la doble xarxa per motius de llengua, la diferent oferta de la pública i la concertada i la ralentització de l’ensenyament en valencià per part de la Generalitat valenciana.
http://www.intersindical.org/stepv/polival/inforval08.pdf. Són dues lectures molt recomanables.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!