Josep M. Cervelló

llibreta de camp

7 de maig de 2010
Sense categoria
0 comentaris

Bici Baix

Bici Baix és una entitat dinàmica, d’aquelles que per la seva activitat és necessari escoltar, a més són part del Consell Municipal de Medi Ambient i Sostenibilitat, m’envien aquest escrit:

A L’ATENCIÓ DE TOTS ELS ALCALDES, REGIDORS, TÈCNICS I FORCES POLÍTIQUES DEL BAIX LLOBREGAT I RESTA DE CATALUNYA:

Benvolguts/ des,

som Bici Baix Llobregat, associació dedicada a la promoció de la Bicicleta i la defensa dels seus usuaris i usuàries al Baix Llobregat. Us enviem aquest email amb tota una sèrie de reivindicacions i propostes per a promoure l’ús de la bicicleta a la nostra comarca i, per extensió, aplicables a tots els municipis de Catalunya:

1- LIMITACIÓ DE VELOCITAT ALS CARRERS DE CADA MUNICIPI: és el nostre objectiu més important, zones 30, on la bicicleta comparteix espai amb els cotxes. Volem que tots els carrers d’una població siguin segurs per a la circulació quotidiana de la bicicleta. Això s’entén com a potenciar la bicicleta de manera que vagi sempre en benefici de la ciutadania en general. Si demanem la circulació a 30 al nucli urbà automàticament estem beneficiant tothom, vagi en bici o no. Estem demanant carrers més segurs per a tots els usuaris de la via pública: vianants (incloent nens, ancians, gent amb discapacitat o mobilitat reduïda, etc), ciclistes i vehicles a motor. A tots els municipis hi hauria d’haver un senyal com el de l’Hospitalet (mireu 1r document adjunt amb foto). Un altre exemple bo és el 2n document adjunt amb foto de carrer existent a St Boi: molts més carrers haurien de ser així a tot arreu. La resta de coses, apareixen automàticament. Qui no vagi mai en bicicleta també en surt beneficiat: més bicicletes= menys cotxes, més aire net per tothom, més facilitat d’aparcament i menys congestió de trànsit a motor per qui segueix anant en cotxe.

 2) col.locació de més aparcaments-bici d’U invertida (abans no arriba el Bicibox) en tots els equipaments municipals

(casals, centres cívics, escoles, mercats, etc.) Aparcaments subterranis per a bicicletes als pàrkings municipals existents com es fa a Barcelona.

 3) que en els carrers amb el senyal de prohibició de circular en sentit contrari, sobretot en aquests on hi ha espai i el paviment és tot al mateix nivell, hi posi un apartat a sota en blanc dient EXCEPTE BICICLETES

(mireu 3a foto adjunta d’un exemple francès). És fonamental que els cotxes vegin que per aquest carrer trobaran bicicletes en sentit contrari. Es tracta d’una mesura per promoure la bicicleta que funciona a molts llocs. Per què no fer-ho aquí, doncs?

 4) que des de cada ajuntament es faci una campanya aprofitant ara la primavera per promoure l’ús de la bici,

a través de les revistes que edita cada ajuntament. La campanya hauria d’incloure al nostre entendre, aquestes coses:

 – consells bàsics per a circular en bicicleta dins del municipi.

– consells bàsics sobre com lligar la bicicleta i evitar robatoris amb un mapa de la població mostrant tots els aparcaments-bici. Vegeu la proposta ja redactada en el 4t document adjunt que us enviem i al qual només li faltaria posar-hi dibuixos il.lustratius i adequar-lo al format de la revista o diari municipal. És una proposta que hem fet per a Sant Boi de Llobregat però que és extensible a qualsevol altre municipi.

 Ens agradaria que realment se’ns fes cas de totes aquestes reivindicacions i que rebéssim aviat una resposta vostra.

 Gràcies per la vostra atenció.

 Salutacions cordials,

 Bici Baix Llobregat

Cal Ninyo, Carrer Major 43

08830 Sant Boi de Llobregat

Telèfons 93 635 12 07/ 620356275

 

9 d’octubre a València
10.10.2008 | 2.43
A Sense categoria
Apel.lar a Espanya
18.02.2008 | 11.10
A Sense categoria
Joan Sardà
14.09.2007 | 3.07
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.