BONA VIDA

Jaume Fàbrega

9 d'agost de 2023
0 comentaris

SALSA PEBRADA, UNA GRNA SALSA MEDIEVAL PER AVUI

 

 

COLOMINS AMB SALSA PEBRADA

Una recepta d’ origen medieval, però que podem fer avui amb profit, ja que és exquisida i transforma positivament qualsevol menjar.

Ingredients

4 colomins ( o una altra carn-pollastre, porc o peix- orada,verat, nero,moll)

100 g d’ ametlles, pinyons i avellanes,1 molla de pa xopada amb vinagre de vi,pebre,sal,4 rovells d’ ous durs,aigua o brou

Elaboració

Coeu l’ aviram escollida (colomí, etc.) de la forma desitjada (al forn, saltat, rostit, etc.), sense deixar-la massa feta. Filetegeu-la i distribuï-ho en un plat de servei. Regueu-ho amb la salsa pebrada, que elaborareu de la forma següent.

Piqueu al morter , amb un pols de sal, les avellanes, ametlles i pinyons, lleugerament torrats, afegiu-hi la molla de pa torrada xopada amb vinagre, força pebre i els rovells d’ous durs. Ho podeu passar per una estamenya, hi afegiu una mica d’aigua o brou i ho poseu al foc en una olla de fons gruixut; en el moment d’ arrencar el bull, ho traieu, i ho serviu.

Notes

Es important emprar un vinagre poc àcid, de qualitat.També pot anar bé un vi ranci o, fins i tot, suc de taronja agra.N’ hi pot haver versions agredolces, amb l’ afegit d’ una mica de mel o sucre.En la recepta original es remarca que “aquesta salsa vol ésser forteta de pebre e axí mateix la color”;s’hi pot picar “un troç de salvatgina” (empreu fetge).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!