9 d'abril de 2009
Sense categoria
0 comentaris

L?Alt Empordà no és l?oest americà

Publicat al bisetmanari HORA NOVA el 31 de març de 2009
L’etern debat sobre quin tipus de turisme pot i vol afrontar la nostra comarca ha revifat en els últims dies en format latent. No de manera oberta i frontal sinó de forma indirecta i com a efecte colateral a dos actes públics que potser no han tingut la rellevància que es mereixien.
Per una banda, la presentació de la carta del paisatge que el conseller Nadal va fer al Consell Comarcal fa una setmana. I per altra banda, el missatge del conseller Josep Huguet en la visita d’obres al centre d’acollida turística (CAT) a Vilajuïga i a on va parlar del parc temàtic de l’oest.
Cadascú de nosaltres, quan actuem com a turistes o consumidors d’oci en altres indrets, ens enduem unes sensacions, unes experiències condicionades en positiu o no, per l’entorn d’on hem estat. Un dia un metge em deia que l’administració pot fer molt per aconseguir que els ciutadans tinguin una bona salut. És lògic, l’administració presta el servei sanitari, mira les condicions de salubritat i higièniques dels sistemes urbans o fins i tot les condicions de contaminació atmosfèrica… però ell m’ho deia en un sentit encara més ampli: “tenir un bon urbanisme, tenir les coses endreçades, tenir una sensació d’un entorn bo, ajuda a la salut del ciutadà, el fa estar millor”.
Per la gent que vivim a la comarca i també pel turisme que ens visita, ens calen una sèrie de pautes per intentar tenir present aquelles coses, aquelles visions, aquells paisatges que ens fan ser el que som, però que sobretot ens fan sentir bé i geogràficament a la comarca. Aquí és on ho lligo amb el màxim responsable de turisme del Govern, el conseller Huguet. En l’entrevista concedida a aquest bisetmanari, el conseller es mostrava perplex i no entenia com es pot veure bé que el territori aposti per un parc temàtic de l’oest americà. Ell deia, “després no ens queixem que els turistes que vénen al país comprin o s’emportin com a souvenir un barret mexicà”. El que pot oferir el nostre país, tant a la gent que hi vivim com a la gent que ens ve, és el turisme d’identitat. El departament des de fa ara alguns anys hi aposta, molt de paraula però molt lentament en fets, com a espina dorsal de l’estratègia de posicionament del territori. En aquesta línia ha planificat onze punts on les diferents rutes s’enllacin i donin continuïtat al visitant. El CAT de Vilajuïga de fet serà un dels punts per interpretar i resseguir el pelegrinatge dins una línia de discurs que anirà sobre el naixement de Catalunya. Huguet recordava que Sant Pere de Rodes havia estat un punt de peregrinatge molt més important que Montserrat. Per tant, en aquests darrers dies, tot d’apunts per tenir en compte a l’hora de prendre decisions. El desenvolupament del país no ha d’anar renyit a suportar noves infraestructures ni tampoc a perdre’n la seva essència, allò que ens farà tenir més bona salut, tant física com econòmica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!