Holotúria

Filtrant tot el què ens passa pel davant...

28 d'abril de 2010
0 comentaris

L’estratègia independentista de l’oceà blau

Fa temps que el camí que seguim cap a la independència s’aparta d’allò que hom estava acostumat a acceptar com a correcte o normal. L’impacte de les consultes populars ha estat quelcom sorprenent i inesperat, com ho demostra la vehemència de les reaccions regionalistes i federalistes espanyoles (entenent com a federal una Espanya federada amb ella mateixa, és clar…)
Un dels factors més valuosos, des del meu punt de vista, de les consultes és el fort component d’originalitat i de creativitat que aquestes duen incorporat.

De fet, el que resulta evident és que les regles de joc que ens imposen els espanyols (i que acceptem amb una resignació més aviat patètica) han deixat de tenir sentit.

L’estratègia de l’oceà blau, que fa referència al món de l’empresa, ha d’ésser aplicada amb intel·ligència (i amb discreció) amb l’objectiu d’assolir la independència.

No cometré l’error de traduïr en termes polítics els sis punts principals d’aquesta estratègia, ja que aquelles persones que ho hagin d’entendre, ja ho entendran…

Els sis principis que ha de seguir la recerca, definició, planificació i execució d’un negoci en un ‘oceà blau’ són els següents:

   1. Redefinir les fronteres del mercat

   2. Centrar-se en la perspectiva global, no en els xifres

   3. Anar mes enllà de la demanda existent

   4. Aplicar la seqüència estratègica correcta (utilitat per al comprador, preu, cost i adopció)

   5. Vèncer els principals obstacles de l’organització per poder dur a terme l’acció estratègica

   6. Incorporar l’execució en l’estratègia

En fi, després de l’u ve el dos…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!