Fa temps que el camí que seguim cap a la independència s’aparta d’allò que hom estava acostumat a acceptar com a correcte o normal. L’impacte de les consultes populars ha estat quelcom sorprenent i inesperat, com ho demostra la vehemència de les reaccions regionalistes i federalistes espanyoles (entenent com a federal una Espanya federada amb ella mateixa, és clar…)
Un dels factors més valuosos, des del meu punt de vista, de les consultes és el fort component d’originalitat i de creativitat que aquestes duen incorporat.
De fet, el que resulta evident és que les regles de joc que ens imposen els espanyols (i que acceptem amb una resignació més aviat patètica) han deixat de tenir sentit.
L’estratègia de l’oceà blau, que fa referència al món de l’empresa, ha d’ésser aplicada amb intel·ligència (i amb discreció) amb l’objectiu d’assolir la independència.
No cometré l’error de traduïr en termes polítics els sis punts principals d’aquesta estratègia, ja que aquelles persones que ho hagin d’entendre, ja ho entendran…
Els sis principis que ha de seguir la recerca, definició, planificació i execució d’un negoci en un ‘oceà blau’ són els següents:
1. Redefinir les fronteres del mercat
2. Centrar-se en la perspectiva global, no en els xifres
3. Anar mes enllà de la demanda existent
4. Aplicar la seqüència estratègica correcta (utilitat per al comprador, preu, cost i adopció)
5. Vèncer els principals obstacles de l’organització per poder dur a terme l’acció estratègica
6. Incorporar l’execució en l’estratègia
En fi, després de l’u ve el dos…
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!