Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

13 d'abril de 2009
2 comentaris

Rotonda massa petita

Soc un ferm defensor de les rotondes, en aquest bloc, ja n’he parlat quatre vegades, (Aquí hi falta una rotonda, Rotonda inacabada, Tot sobre rotondes i Rotondes partides). Com he dit sempre, per a mi gairebé totes les cruïlles que suporten un transit considerable, haurien d’estar regulades per una rotonda, però la seva grandària, hauría d’estar adequada amb el tipus de carretera on es trobi i amb el transit que hi passi.
Aquesta de la foto, està a la N-340 entre Sant Vicenç dels Horts i Cervelló. Actualment es una variant de la B-24, pel que no suporta la gran quantitat de transit que hi havia quan no s’havia construït la variant entre la A-2 i la N-340, de Pallejà a Vallirana, ara anomenada B-24. De pujada tant sols hi ha un carril de circulació i no hi ha cap problema, i de baixada n’hi ha dos, però la rotonda es d’un sol carril, i quan hi arriben els cotxes de dos en dos, sempre n’hi ha d’haver un que deixi passar a l’altre, però quan ningú vol cedir, hi ha força risc de que hi hagi un accident.
Aquesta rotonda fa poc que es va construir, i va ser una equivocació no haver-la fet mes gran, hi ha un costat de la carretera que no està construït i permetía agafar deu metres mes de terreny i fer-la una mica mes gran. Una altre solució, seria eliminar un dels carrils de baixada, que amb el transit que hi passa actualment seria suficient, actualment el segon carril tant sols serveix perquè hi hagi vehicles que sobrepassant els límits de velocitat, 70 km/h abans de la rotonda i 60 després, ho aprofitin per avançar a la gent que respecta els límits, en arribar a la rotonda ha de frenar tothom. Si la rotonda fos mes gran podrien passar aparellats, i si hi hagués un sol carril d’entrada, arribarien de un en un i no caldria frenar mes de que cal per passar una rotonda.
No se que en diu el codi de circulació de les rotondes, ni que s’ensenya actualment a les auto-escoles als nous conductors a passar-les, però segueixo pensant que s’en fa poca difusió. Una norma que penso que no hi ha i caldría posar, sería que la normativa hauría de prohibir avançar dintre una rotonda a qualsevol vehicle que hagi entrat per la mateixa entrada, encara que hi hagués mes d’un carril, només s’hauria de poder fer als vehicles que s’acaben d’incorporar pels que ja son dintre.

  1. Tinc la impressió que hi falta gent experta, que conegui bé les carreteres i els possibles motius de conflicte i no cometi disbarats o tingui l’agilitat necessària per resoldre’ls ràpidament. L’altre dia, a Girona, em vaig fixar en un semàfior que hi ha al costat mateix d’una rotonda i, quan hi ha una mica de trànsit, provoca llargues cues. Crec que no fa falta entendre-hi massa per adonar-se que alguna cosa no rutlla, però en fi…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!