Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

2 de juliol de 2009
2 comentaris

Obres mortals

Avui, s’ha donat la noticia, que les
obres de la N-II a Girona, han provocat la mort de 14 persones en accidents de trànsit
en el primer trimestre d’aquest any a la zona on es fan les obres. El Servei
Català de Trànsit, s’ha reunit amb responsables del Ministerio de Fomento, per
tal de millorar la senyalització de les obres, i un cop realitzades les
millores, tant sols n’hi ha hagut tres en el segon trimestre.
Molt sovint, les
zones en obres, sobretot a les autopistes, estan senyalitzades de forma molt
deficient i esdevenen llocs amb una sinistralitat molt gran, jo mateix vaig
patir la mort de dos familiars en un accident de trànsit a una autopista en
obres. La majoria de vegades, es limiten a repintar la senyalització
horitzontal de color groc i a posar senyals indicatives de obres i limitacions
de velocitat. Aquestes limitacions sovint son incongruents, estan limitades a
50 o 60 km/h en plena autopista, i com que no hi ha radars, ningú respecta, els
que ho intentem fer ens sentim com imbècils al veure que ningú mes ho fa, i acabem sent un perill mes, a l’anar a 50 a un lloc on tothom va a
120 km/h. Està demostrat que si no s’hi posen radars, les limitacions no
serveixen de res, i per altre part, posar senyalitzacions fixes a 50 a una
autopista, es un disbarat. Jo penso que s’hauria de posar una senyalització
variable, que podria ser de 80, però quan hi hagués moviments de maquinaria,
camions o persones treballant arran de la zona de pas, llavors es podria
alentir una mica mes per augmentar la seguretat, però d’una forma transitòria,
ben senyalitzada i amb els corresponents radars ben visibles perquè la gent
sàpiga a que s’exposa.
La intervenció dels Mossos i el Servei Català de trànsit,
per corregir les deficiències en la senyalització de les obres, es una gran
noticia, en moments on s’ha posat en entredit moltes de les decisions que han
pres, cal elogiar una acció positiva com aquesta. Pel que fa al Ministerio de
Fomento i l’empresa constructora, la quantitat d’accidents mortals demostra que
no havien fet be les coses, la seva incompetència a provocat la mort de moltes
persones, i de no ser per la intervenció esmentada haurien sigut moltes mes.

  1. Certament, Antoni, la diferència entre l’abans i el després (14 i 3 morts) és notable i segur que els Mossos i el Servei Català de Trànsit hi tenen molt a veure. Des d’aquest punt de vista, n’hem de fer una lectura positiva. Però, com sempre que es parla de morts (que ja sé que a la carretera són inevitables), em costa associar-los a bones notícies. I pel que fa a Fomento, sembla increïble que amb l’experiència que haurien de tenir continuïn cometent errades tan greus.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!