Us convido a llegir l’entrevista publicada al dia d’avui a un diari provincial de Girona. //Segueix//.
Els hotelers gironins han fet públic un comunicat molt dur acusant directament la concessionària de l’AP-7, Abertis, “d’assaltar” els usuaris dels peatges amb l’únic objectiu d’enriquir-se sense tenir en compte el servei.
Han rebut, per part d’Abertis, algun tipus de resposta a aquesta denúncia pública? No, ells no s’han posat en contacte amb nosaltres. Però nosaltres tenim previst enviar-los properament una carta en aquests mateixos termes. A Abertis i també el govern de la Generalitat.
En el comunicat mantenen que això podria acabar foragitant els turistes.
Hem de tenir en compte que la majoria de turistes que vénen a les comarques gironines en cotxe, o que entren a Catalunya per la Jonquera, procedeixen de França. Quan nosaltres anem, per posar un exemple, a Eurodisney, a París, circulem amb normalitat i ens posen al nostre abast tots els mitjans per facilitar-nos les coses. És de lògica que aquí s’actuï de la mateixa manera, que es faci una previsió i una planificació dels recursos atenent, per exemple, el calendari de festius de França. I activar, en determinades dates, un pla de xoc. No hem d’oblidar que el turisme és, ara per ara, la principal activitat econòmica de les comarques gironines.
Solidaritat Catalana per la Independència ha expressat el seu suport a les crítiques envers la gestió dels peatges per part d’Abertis.
Agraeixo el suport rebut de Solidaritat, però vull deixar molt clar que des de la Federació d’Hostaleria de les Comarques Gironines no tenim cap intenció de fer campanya perquè els usuaris deixin de pagar els peatges de les autopistes, sinó que el que exigim són uns serveis que funcionin correctament i que prestin una bona atenció.
Han rebut més de mostres de suport?
Sí, trucades i correus electrònics de gent vinculada al món de l’hostaleria.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!