Antoni Escudero i Martínez

La sort se la busca un mateix

26 de juliol de 2011
0 comentaris

El sector de l?hostaleria reclamem que el Govern de la Generalitat faci un pas endavant amb Ryanair i abandoni els enfrontaments

Les últimes declaracions de Ryanair informen que eliminarà 21 rutes més a l’aeroport de Girona – Costa Brava, la qual cosa provoca que ja en són 39 comptant les primeres 18 que va eliminar a principis d’any. Per tant a l’aeroport gironí només quedaran 25 rutes de la companyia respecte les 64 que tenia a l’inici de l’any.

 

La Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona estem totalment en desacord amb aquesta segona reducció i considerem que el Govern de la Generalitat hauria d’haver arribat a un consens amb la companyia que impedís que actualment ens trobessin en aquesta situació d’abolició de rutes.

 

Considerem que el Govern de la Generalitat hauria de tenir en compte que la província gironina necessita de la companyia de Ryanair perquè les dades indiquen que dóna beneficis al territori. A més, hauria de contemplar que Catalunya no està formada únicament per la província de Barcelona, que tots sabem que funciona sinó per tres més. I la seva obligació és vetllar pel bé de totes, deixant de banda els enfrontaments amb la companyia aèria i, començant a buscar una solució a aquesta situació desconcertant per a tots plegats.

 

Segons les dades de la Federació, Ryanair el 2010 va aportar el 39% aproximat dels turistes arribats a les comarques gironines, concretament 1.385.000 i escacs de visitants. Un nombre de turistes que aportaven beneficis el turisme, el comerç i l’oci, que malauradament no tindrem a causa de la disminució pausada de les rutes de la companyia a l’aeroport gironí.

 

L’abolició de rutes i així la rebaixa del 50% del volum de passatgers, és un retrocés al desenvolupament de l’aeroport. Un aeroport que ha costat diners i que ara tornarà a l’aspecte de fa vuit anys endarrere quan la mitjana de passatgers anual no arribava a un nombre de 500.000.

 

Des del sector, reclamem que el Govern de la Generalitat reconsideri la seva postura de no negociar amb Ryanair, encara que pensi que és una companyia aèria amb qui no es pot fiar. Perquè si Ryanair abandona la seva base o redueix substancialment la seva activitat a l’aeroport pot provocar la pèrdua de feina d’entre un 8% i un 10% de les persones que treballen en la indústria turística i en el comerç, fet que representa entre 5.000 i 6.000 treballadors. Unes dades molt significatives i negatives per l’economia gironina que provocarien una pujada de l’índex d’atur, quan precisament el Govern de la Generalitat de Catalunya ha iniciat una política per reduir-lo.

 

També demanem que hi hagi una unió entre les diferents patronals gironines per lluitar amb l’objectiu que Ryanair es quedi a la nostra província, tenint en compte que és la única companyia aèria que actualment connecta les comarques gironines amb diversos punts neuràlgics de la Unió Europea. Perquè tot i que hi hagin altres companyies aèries que operen des de l’aeroport gironí (Jetair Fly, Air Malta, Transavia, entre altres), cap fa més d’una o dues rutes, com Ryanair.

 

 


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.