Avui ja no hem pogut més i hem dit prou a aquest abús sistemàtic de la companyia Fecsa Endesa al sector turístic. En veure que a primera hora del matí es repetien els talls de llum després del temporal de vent i pluja que hi hagut aquesta nit, la indignació al nostre sector ha tornat i hem enviat aquesta nota als mitjans de comunicació:
La Federació d’Hostaleria denuncia el menyspreu de Fecsa Endesa envers el sector turístic de les comarques de Girona
La Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona acusa la companyia Fecsa Endesa de riure’s del sector i denuncia la seva incapacitat per resoldre d’una vegada per totes el mal estat de les infraestructures elèctriques resultat d’una desídia permanent de l’empresa.
Estem cansats d’haver de patir perquè a la més mínima incidència meteorològica, ens quedem sense llum. El temporal de pluja i vent anunciat ahir per aquesta passada matinada, ha tornat a provocar talls de subministrament elèctric en diverses zones de l’Alt i el Baix Empordà i la Selva i ha deixat sense llum fins a 5.000 abonats. És una vergonya que tenint la potencialitat que tenim en termes turístics haguem de funcionar amb una xarxa tercermundista.
La nevada del 8 de març ja va posar en evidència el dèficit i el menyspreu que té Endesa envers el sector turístic. En aquell moment la companyia es va comprometre a contribuir per pal·liar la mala imatge projectada a l’exterior però va ser una pura estratègia per aturar la polèmica. Passades unes setmanes, la companyia ha comunicat al sector que no té cap intenció d’invertir en promoció turística.
Així com el subministrament pot tardar hores en recuperar-se, el client en canvi, ha de pagar religiosament i de manera puntual la factura perquè si no, se li talla el llum. Així mateix per aquesta desídia en el manteniment de la xarxa i per la falta d’una xarxa digna, s’obliga als negocis a comprar un transformador en cas de necessitar més potència amb càrrec sempre a l’establiment. Considerem que tot plegat és un abús del domini que aquesta gent té sobre nosaltres de qui depenem completament per al nostre funcionament diari.
La Federació d’Hostaleria constata també la desatenció que reben tots els associats quan s’interessen per les incidències i ens autodeclarem impotents davant aquest menyspreu d’una companyia que s’ha enriquit durant molts anys a costa del sector turístic.
Per acabar, insistim en què els responsables de Fecsa Endesa s’enriuen del sector turístic però també de les administracions perquè després de la nevada res ha canviat i malgrat la intervenció de José Montilla amb reunions amb la companyia, el mal estat de la xarxa continua essent el mateix i la precarietat amenaça amb deixar-nos a les fosques en plena temporada turística.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!