La mirada fluida

Educació, societat i noves tecnologies

28 de novembre de 2005
Sense categoria
4 comentaris

Weblogs i educació

De tornada del meu "trip" anglès, del que parlaré en uns dies, veig que l’associació d’elearning aefol ha publicat al seu portal en dues parts un article sobre les weblogs i l’educació (primera part i segona part). L’article assenyala els avantatges del format weblog per a l’educació. Entre aquests:

         La facilitat d’ús

         La gratuïtat (que ha de ser promoguda per l’administració educativa)

         Accés lliure des de qualsevol punt de connexió

         Publicació cronològica inversa, útil en alguns casos

         Classificació dels continguts per categories

         Enllaços permanents

         Blogroll, o weblogs recomanats (informació i coneixement en xarxa)

         Interactivitat

         Sindicació de continguts RSS (actualització automàtica d’informacions en la xarxa)

         Paper actiu de l’alumne (individualment o col·lectivament)

En definitiva, tot allò que se li acostuma a demanar a una tecnologia d’informació i comunicació per al seu ús educatiu. Espero que en el futur immediat veiem incrementar-se l’ús de les weblogs a les nostres escoles.

  1. Hola Ángel,
    Des d’aquest curs nosaltres disposem a la pàgina web de l’escola ja tota una xarxa d’intranet renovada i actualitzada que ens permet entre altres coses treballar amb aquesta nova forma. Si ja ho feiem amb pàgines externes, ara ho podem fer des de la mateixa pàgina web. Personalment, només tingui endreçades les aules, tancaré aquelles les altres de les quals et vaig parlar.
    Elearning és una ajuda alternativa molt positiva i acceptada per l’alumnat que complementa el procès educatiu. Aquesta és l’experiència que en poc de temps he tret de la seva aplicació.
    Et passo la pàgina per si vols: http://www.europaschulekoeln.org
    Cordialment

  2. Hola Àngel,

    Comparteixo la teva visió sobre la importància de les TIC en l’educació actual. Desconec quines estratègies adopten en altres països, imagino que duen tenir aprovades estrategies concretes per incorporar les diverses eines inovadores que les TIC ens van facilitant. Pel que he anat treballant en la meva llicència constato que per part de la nostra Administració educativa, no s’ha determinat cap estratègia concreta i fins i tot constato que moltes de les eines són desconegudes per la gent que justament està participant en l’elaboració dels nous currículums.

    Veig amb preocupació que hi haguin responsables educatius i  professors universitaris en l’àmbit pedagògic que, desconeguin moltes de les eines i recursos que avui en dia tenim al nostre abast.

    Veig amb preocupació la lentitut amb que aquestes eines són incorporades a la tasca diaria en les escoles i penso que l’Administració hauría d’entomar actuaciosn concretes per potenciar la incorporació de les TIC a la tasca docent.

    No és tan sols una qüestió de qualitat, sinó també de quantitat, ja que segur que la quantitat ajudarà a millorar la qualitat.

    Estic segur que aquesta feina que estas fent serà aprofitable pels responsables educatius.

    A reveure

    Ferran

    Narref blog (RecursTeca)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!