La mirada fluida

Educació, societat i noves tecnologies

11 de novembre de 2005
Sense categoria
2 comentaris

S’han d’avaluar els professors?

El Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació de Catalunya ha celebrat ahir i avui, a Bellaterra, les XI Jornades de Direcció Escolar amb el tema de l’Avaluació de la Docència, aspecte delicat, en el que es va entrant a poc a poc, amb molta prudència.

Un idea suggeridora, aportada pel professor MacBeath, de Cambridge, és que l’avaluació de l’ensenyament no es pot dissociar de l’avaluació dels aprenentatges, que no vol dir només avaluació dels resultats dels aprenentatges. Vol dir això que són els alumnes qui han d’avaluar els professors? No, però sí vol dir que hem de preguntar els alumnes, i els hem d’observar, per saber que està passant dins de les aules i que s’aprèn en elles.

Se’m planteja la qüestió, que no s’ha esmentat durant les jornades, de si el coneixement i el domini de les TIC hauria de ser un element a considerar entre les competències d’un docent. Normalment, les TIC s’inclouen de forma més aviat implícita a l’hora d’avaluar l’ús per part dels docents dels recursos i de les estratègies i les metodologies didàctiques. Sovint, però, també es demana de forma específica si el docent en fa un ús determinat (prova de que l’ordinador, i per extensió les TIC, és encara massa “visible“). Necessita un professor d’avui dia conèixer i utilitzar les TIC per a ser un bon professor?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!