Fer-se enrera

Quan pensem en la casa d’algú que té diners ens la imaginem amb un jardí de mida  proporcional a la fortuna acumulada. Reis i aristòcrates també han comptat sempre amb sortides a l’exterior que els feien la vida més agradable. Però no és fins a l’arribada de la revolució industrial i la generalitzaciío de la vida urbana, que no es comença a pensar que potser també el poble, la classe treballadora, hauria de  poder gaudir d’un cert contacte amb la natura, d’espais verds accessibles. Avui en dia, ja ningú s’atreveix a posar en dubte que les ciutats han de comptar amb espais enjardinats  suficients perquè els veïns i veïnes en puguin fer us, i que les zones naturals, agrícoles i forestals, properes als nuclis urbans poden fer de manera immillorable aquesta funció d’esbarjo. És per això que als llocs on tenen  la sort de conservar-ne miren de tenir cura i no malmetre-les.

Si mirem el mapa del terme municipal de Manresa ens adonem  que l’espai natural més proper al nucli urbà capaç de fer, de fet ja ho fa, aquesta funció de parc peri-urbà és l’entorn de la Riera de Rajadell, des de can Poc-oli fins a l’eix transversal a sota coll-baix.
Com deveu recordar, per aquest espai, que inclou el bosc del Suanya i el Gorg blau, hi volen fer passar un viaducte que tindria un impacte paissatgístic molt negatiu, no només per l’obra mateixa, sinó també per tota la destrossa que la seva construcció comportaria.
Aquest viaducte formaria part de l’enllaç entre l’Eix Diagonal i el Transversal. Es tractaria d’evitar que els cotxes que arriben a Manresa des d’Igualada i volen seguir en direcció Vic hagin d’entrar a la ciutat, com fan ara, i puguin desviar-se abans. Quan es va anunciar aquesta obra, des de la CUP ja vam dir que no la veiem necessària i que el preu a pagar, la destrucció d’un dels paratges naturals més bonics del municipi, era excessiu. Actualment, quan el tram de l’Eix Diagonal entre  l’Anoia i el Bages ja està pràctivament enllestit, els embussos que es formen a la catalana segueixen coïncidint amb l’horari d’entrada i sortida a les escoles i tenen més a veure amb un determinat centre educatiu de la Muralla de Sant Francesc que amb el pas de vehicles d’un eix a l’altre. A més, hem de recordar que hi ha previstes la construcció de la ronda oest de Manresa, des d’abans d’arribar al Xup fins a la rotonda d’entrada a l’eix transversal, i la línea de ferrocarril Lleida-Igualada-Manresa-Girona, pensada per absorbir una part important del trànsit de persones i mercaderies que actualment circula per aquestes carreteres.
Aquest enllaç viari, que evidentment costaria molts diners, no és, per tant,  imprescindible i comportaria molts més inconvenients que avantatges. Encara són a temps de fer-se enrera.


Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *