Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

22 de maig de 2022
0 comentaris

Enllaç amb cròniques en català de Canes 2022

Finalment m’he decidit a fer el pas. Des que va començar el Festival de Canes 2022, he anant penjant els enllaços amb les cròniques en català sobre el certamen que publiquen diferents mitjans i webs. Ho he fet als successius apunts diaris de la categoria “Ressons de Canes”; però és impossible. A causa dels horaris impossibles -valgui la redundància- que imposa l’organització del certamen a la premsa acreditada, ja no es poden llegir sistemàticament les cròniques del que s’ha vist el dia anterior, sinó que es va publicant el que es pot quan es pot. Sumem-li la facilitat dels mitjans digitals per a penjar els escrits quan els tenen, amb independència de quin dia estan parlant. Així doncs, a partir d’ara, aniré penjant els enllaços a aquestes cròniques en aquest apunt concentracional, que s’anirà actualitzant diàriament. I començo per a posar-hi els dels dies anteriors.

Imma Merino, diari El Punt Avui.

Triomf del mal gust.

Serra ho mereix.

Serra sacseja Canes.

Arxiu d’una destrucció.

Cossos en mutació i exhibició.

Evocació de la joventut perduda.

Més gat per llebre.

Albert Serra: “Em vaig començar a merèixer presentar els meus films a Canes des que hi vaig anar per curiositat”.

Sobre la revolta xilena.

Veus de dones .

El glamour i el dolor a Canes.

Un crim d’estat.

Canes 2022: Zombis per a una revifalla.

Paco Vilallonga, Diari de Girona.

Ruben Östlund guanya la Palma d’Or a Canes amb «Triangle of sadness».

Albert Serra: «Busco sempre allò imprevisible, l’espontaneïtat del que és inesperat».

La magistral ‘Close’, del belga Lukas Dhont, se situa com a màxima favorita a la Palma d’Or.

Albert Serra rep una calorosa rebuda a Canes amb vuit minuts d’ovació a “Pacifiction”.

Baz Luhrmann presenta a Canes un espectacular biopic d’Elvis Presley.

Albert Serra ja és a la Croisette on aquest dijous competeix amb «Pacifiction».

David Cronenberg sacseja Canes amb el seu darrer film “Crimes of the future”.

Bruni-Tedeschi i Abbasi mantenen el bon nivell de la competició a Canes.

Cristian Mungiu porta a Canes una precisa dissecció del present i el futur d’Europa.

L’australià George Miller porta la seva imaginació desbordant a Canes.

James Gray entusiasma a Canes amb «Armaggedon time». Notable debut de l’alacantina Elena López Riera a la Quinzena de Realitzadors amb «El agua» .

Un documental rodat des de dins de l’infern de Mariúpol impacta a Canes.

Bany de masses de Tom Cruise a Canes.

Canes inaugura el festival amb un homenatge al cinema com a experiència col·lectiva.

Albert Serra buscarà la Palma d’Or en un festival de Canes que celebra 75 anys.

Eulàlia Iglesias, diari Ara.

‘Esterno notte’: la missió impossible de salvar Aldo Moro (que va traumatitzar Itàlia).

Xavi Serra, diari Ara.

Ruben Östlund torna a guanyar la Palma d’Or amb la sàtira escatològica ‘Triangle of sadness’.

Albert Serra: “Tom Cruise i jo tenim la mateixa ètica: oferir-li el millor a l’espectador”.

Canes s’emociona i plora amb el drama adolescent ‘Close’.

¿I si Albert Serra guanya la Palma d’Or a Canes?.

Baz Luhrmann converteix Elvis en el superheroi tràgic del rock’n’roll.

Canes celebra la música i l’esperit creatiu de David Bowie.

El sexe quirúrgic de Cronenberg desconcerta i fascina a Canes.

Canes vibra amb l’absurd del film de terror de l’any.

‘Thrillers’ islàmics, la nova moda del Festival de Canes?.

Les mil i una històries de George Miller, Tilda Swinton i Idris Elba a Canes. Ruben Östlund torna a optar a la Palma d’Or amb la comèdia salvatge ‘Triangle of sadness’.

Léa Seydoux, “una persona normal” gràcies a Mia Hansen-Love.

James Gray firma la primera gran pel·lícula del Festival de Canes.

“Hem d’aixecar les sancions contra Abramóvitx”.

Tom Cruise: “Jo faig pel·lícules per a la pantalla gran”.

El rodatge catastròfic de ‘Coupez!’ inaugura Canes amb Zelenski de convidat sorpresa.

Joan Millaret, web Cinemacatalà.net i web The Secret La Revista.

Ruben Östlund entra a l’olimp de Canes al guanyar la seva segona Palma d’Or.

Albert Serra ens duu als llimbs del Pacífic.

L’iranià Saeed Roustae porta els seus miserables a Canes.

La veu dels germans Dardenne es fa sentir a Canes.

Cronenberg retorna a la metamorfosi de la carn a Canes.

Magnètica oda al teatre de Valeria Bruni Tedeschi.

Christian Mungiu porta els mals d’Europa a Canes.

Film neurastènic d’Arnaud Desplechin a Canes.

Jerzy Skolimowski dona una coça d’ase a Canes.

Kirill Serebrennikov filma una proesa estètica a “Tchaïkovski’s Wife”.

Al 75è Festival de Canes li costa d’arrencar.

El 75è Festival Internacional de Cinema de Canes recupera la vella normalitat.

Vicenç Batalla, web Paris-BCN.

Segona Palma d’Or d’Östlund en un palmarès decebedor.

Albert Serra, sacsejada des del Pacífic.

La clatellada dels Dardenne i el Nàpols intractable de Martone.

Elena López Riera: “Jo volia que la meva heroïna reescrivís la història”.

El cos transformat de Cronenberg.

Ali Abbasi i l’Iran més fosc.

James Gray, a les arrels del neoliberalisme.

Serebrennikov: “Aquesta guerra s’ha d’aturar!”.

Violeta Gumà, ACN-no és una crònica, sinó una entrevista (publicada a Diari de Girona) ran de la presentació a Canes del film de Serra-.

Albert Serra: «Les eines que té un actor professional en el meu cinema no li serveixen absolutament per a res».

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!