Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

22 de maig de 2022
0 comentaris

Enllaç amb cròniques en català de Canes 2022

Finalment m’he decidit a fer el pas. Des que va començar el Festival de Canes 2022, he anant penjant els enllaços amb les cròniques en català sobre el certamen que publiquen diferents mitjans i webs. Ho he fet als successius apunts diaris de la categoria “Ressons de Canes”; però és impossible. A causa dels horaris impossibles -valgui la redundància- que imposa l’organització del certamen a la premsa acreditada, ja no es poden llegir sistemàticament les cròniques del que s’ha vist el dia anterior, sinó que es va publicant el que es pot quan es pot. Sumem-li la facilitat dels mitjans digitals per a penjar els escrits quan els tenen, amb independència de quin dia estan parlant. Així doncs, a partir d’ara, aniré penjant els enllaços a aquestes cròniques en aquest apunt concentracional, que s’anirà actualitzant diàriament. I començo per a posar-hi els dels dies anteriors.

Imma Merino, diari El Punt Avui.

Triomf del mal gust.

Serra ho mereix.

Serra sacseja Canes.

Arxiu d’una destrucció.

Cossos en mutació i exhibició.

Evocació de la joventut perduda.

Més gat per llebre.

Albert Serra: “Em vaig començar a merèixer presentar els meus films a Canes des que hi vaig anar per curiositat”.

Sobre la revolta xilena.

Veus de dones .

El glamour i el dolor a Canes.

Un crim d’estat.

Canes 2022: Zombis per a una revifalla.

Paco Vilallonga, Diari de Girona.

Ruben Östlund guanya la Palma d’Or a Canes amb «Triangle of sadness».

Albert Serra: «Busco sempre allò imprevisible, l’espontaneïtat del que és inesperat».

La magistral ‘Close’, del belga Lukas Dhont, se situa com a màxima favorita a la Palma d’Or.

Albert Serra rep una calorosa rebuda a Canes amb vuit minuts d’ovació a “Pacifiction”.

Baz Luhrmann presenta a Canes un espectacular biopic d’Elvis Presley.

Albert Serra ja és a la Croisette on aquest dijous competeix amb «Pacifiction».

David Cronenberg sacseja Canes amb el seu darrer film “Crimes of the future”.

Bruni-Tedeschi i Abbasi mantenen el bon nivell de la competició a Canes.

Cristian Mungiu porta a Canes una precisa dissecció del present i el futur d’Europa.

L’australià George Miller porta la seva imaginació desbordant a Canes.

James Gray entusiasma a Canes amb «Armaggedon time». Notable debut de l’alacantina Elena López Riera a la Quinzena de Realitzadors amb «El agua» .

Un documental rodat des de dins de l’infern de Mariúpol impacta a Canes.

Bany de masses de Tom Cruise a Canes.

Canes inaugura el festival amb un homenatge al cinema com a experiència col·lectiva.

Albert Serra buscarà la Palma d’Or en un festival de Canes que celebra 75 anys.

Eulàlia Iglesias, diari Ara.

‘Esterno notte’: la missió impossible de salvar Aldo Moro (que va traumatitzar Itàlia).

Xavi Serra, diari Ara.

Ruben Östlund torna a guanyar la Palma d’Or amb la sàtira escatològica ‘Triangle of sadness’.

Albert Serra: “Tom Cruise i jo tenim la mateixa ètica: oferir-li el millor a l’espectador”.

Canes s’emociona i plora amb el drama adolescent ‘Close’.

¿I si Albert Serra guanya la Palma d’Or a Canes?.

Baz Luhrmann converteix Elvis en el superheroi tràgic del rock’n’roll.

Canes celebra la música i l’esperit creatiu de David Bowie.

El sexe quirúrgic de Cronenberg desconcerta i fascina a Canes.

Canes vibra amb l’absurd del film de terror de l’any.

‘Thrillers’ islàmics, la nova moda del Festival de Canes?.

Les mil i una històries de George Miller, Tilda Swinton i Idris Elba a Canes. Ruben Östlund torna a optar a la Palma d’Or amb la comèdia salvatge ‘Triangle of sadness’.

Léa Seydoux, “una persona normal” gràcies a Mia Hansen-Love.

James Gray firma la primera gran pel·lícula del Festival de Canes.

“Hem d’aixecar les sancions contra Abramóvitx”.

Tom Cruise: “Jo faig pel·lícules per a la pantalla gran”.

El rodatge catastròfic de ‘Coupez!’ inaugura Canes amb Zelenski de convidat sorpresa.

Joan Millaret, web Cinemacatalà.net i web The Secret La Revista.

Ruben Östlund entra a l’olimp de Canes al guanyar la seva segona Palma d’Or.

Albert Serra ens duu als llimbs del Pacífic.

L’iranià Saeed Roustae porta els seus miserables a Canes.

La veu dels germans Dardenne es fa sentir a Canes.

Cronenberg retorna a la metamorfosi de la carn a Canes.

Magnètica oda al teatre de Valeria Bruni Tedeschi.

Christian Mungiu porta els mals d’Europa a Canes.

Film neurastènic d’Arnaud Desplechin a Canes.

Jerzy Skolimowski dona una coça d’ase a Canes.

Kirill Serebrennikov filma una proesa estètica a “Tchaïkovski’s Wife”.

Al 75è Festival de Canes li costa d’arrencar.

El 75è Festival Internacional de Cinema de Canes recupera la vella normalitat.

Vicenç Batalla, web Paris-BCN.

Segona Palma d’Or d’Östlund en un palmarès decebedor.

Albert Serra, sacsejada des del Pacífic.

La clatellada dels Dardenne i el Nàpols intractable de Martone.

Elena López Riera: “Jo volia que la meva heroïna reescrivís la història”.

El cos transformat de Cronenberg.

Ali Abbasi i l’Iran més fosc.

James Gray, a les arrels del neoliberalisme.

Serebrennikov: “Aquesta guerra s’ha d’aturar!”.

Violeta Gumà, ACN-no és una crònica, sinó una entrevista (publicada a Diari de Girona) ran de la presentació a Canes del film de Serra-.

Albert Serra: «Les eines que té un actor professional en el meu cinema no li serveixen absolutament per a res».

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!