Finalment m’he decidit a fer el pas. Des que va començar el Festival de Canes 2022, he anant penjant els enllaços amb les cròniques en català sobre el certamen que publiquen diferents mitjans i webs. Ho he fet als successius apunts diaris de la categoria “Ressons de Canes”; però és impossible. A causa dels horaris impossibles -valgui la redundància- que imposa l’organització del certamen a la premsa acreditada, ja no es poden llegir sistemàticament les cròniques del que s’ha vist el dia anterior, sinó que es va publicant el que es pot quan es pot. Sumem-li la facilitat dels mitjans digitals per a penjar els escrits quan els tenen, amb independència de quin dia estan parlant. Així doncs, a partir d’ara, aniré penjant els enllaços a aquestes cròniques en aquest apunt concentracional, que s’anirà actualitzant diàriament. I començo per a posar-hi els dels dies anteriors.
Imma Merino, diari El Punt Avui.
Cossos en mutació i exhibició.
Evocació de la joventut perduda.
El glamour i el dolor a Canes.
Canes 2022: Zombis per a una revifalla.
Paco Vilallonga, Diari de Girona.
Ruben Östlund guanya la Palma d’Or a Canes amb «Triangle of sadness».
Albert Serra: «Busco sempre allò imprevisible, l’espontaneïtat del que és inesperat».
La magistral ‘Close’, del belga Lukas Dhont, se situa com a màxima favorita a la Palma d’Or.
Albert Serra rep una calorosa rebuda a Canes amb vuit minuts d’ovació a “Pacifiction”.
Baz Luhrmann presenta a Canes un espectacular biopic d’Elvis Presley.
Albert Serra ja és a la Croisette on aquest dijous competeix amb «Pacifiction».
David Cronenberg sacseja Canes amb el seu darrer film “Crimes of the future”.
Bruni-Tedeschi i Abbasi mantenen el bon nivell de la competició a Canes.
Cristian Mungiu porta a Canes una precisa dissecció del present i el futur d’Europa.
L’australià George Miller porta la seva imaginació desbordant a Canes.
Un documental rodat des de dins de l’infern de Mariúpol impacta a Canes.
Bany de masses de Tom Cruise a Canes.
Canes inaugura el festival amb un homenatge al cinema com a experiència col·lectiva.
Albert Serra buscarà la Palma d’Or en un festival de Canes que celebra 75 anys.
Eulàlia Iglesias, diari Ara.
‘Esterno notte’: la missió impossible de salvar Aldo Moro (que va traumatitzar Itàlia).
Xavi Serra, diari Ara.
Ruben Östlund torna a guanyar la Palma d’Or amb la sàtira escatològica ‘Triangle of sadness’.
Albert Serra: “Tom Cruise i jo tenim la mateixa ètica: oferir-li el millor a l’espectador”.
Canes s’emociona i plora amb el drama adolescent ‘Close’.
¿I si Albert Serra guanya la Palma d’Or a Canes?.
Baz Luhrmann converteix Elvis en el superheroi tràgic del rock’n’roll.
Canes celebra la música i l’esperit creatiu de David Bowie.
El sexe quirúrgic de Cronenberg desconcerta i fascina a Canes.
Canes vibra amb l’absurd del film de terror de l’any.
‘Thrillers’ islàmics, la nova moda del Festival de Canes?.
Léa Seydoux, “una persona normal” gràcies a Mia Hansen-Love.
James Gray firma la primera gran pel·lícula del Festival de Canes.
“Hem d’aixecar les sancions contra Abramóvitx”.
Tom Cruise: “Jo faig pel·lícules per a la pantalla gran”.
El rodatge catastròfic de ‘Coupez!’ inaugura Canes amb Zelenski de convidat sorpresa.
Joan Millaret, web Cinemacatalà.net i web The Secret La Revista.
Ruben Östlund entra a l’olimp de Canes al guanyar la seva segona Palma d’Or.
Albert Serra ens duu als llimbs del Pacífic.
L’iranià Saeed Roustae porta els seus miserables a Canes.
La veu dels germans Dardenne es fa sentir a Canes.
Cronenberg retorna a la metamorfosi de la carn a Canes.
Magnètica oda al teatre de Valeria Bruni Tedeschi.
Christian Mungiu porta els mals d’Europa a Canes.
Film neurastènic d’Arnaud Desplechin a Canes.
Jerzy Skolimowski dona una coça d’ase a Canes.
Kirill Serebrennikov filma una proesa estètica a “Tchaïkovski’s Wife”.
Al 75è Festival de Canes li costa d’arrencar.
El 75è Festival Internacional de Cinema de Canes recupera la vella normalitat.
Vicenç Batalla, web Paris-BCN.
Segona Palma d’Or d’Östlund en un palmarès decebedor.
Albert Serra, sacsejada des del Pacífic.
La clatellada dels Dardenne i el Nàpols intractable de Martone.
Elena López Riera: “Jo volia que la meva heroïna reescrivís la història”.
El cos transformat de Cronenberg.
James Gray, a les arrels del neoliberalisme.
Serebrennikov: “Aquesta guerra s’ha d’aturar!”.
Violeta Gumà, ACN-no és una crònica, sinó una entrevista (publicada a Diari de Girona) ran de la presentació a Canes del film de Serra-.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!