Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

19 de maig de 2012
0 comentaris

Canes 2012: programa del dissabte 19 de maig

Canes 2012: programa del dissabte 19 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

Lawless (Lawless | Des hommes sans loi) de John HILLCOAT. Producció nord-americana. Amb Tom Hardy, Shia LaBeouf, Guy Pearce. Drama criminal ambientat a la Virgínia de l’era de la Depressió. Amb guió de Nick Cave, a partir de la novel·la The Wettest Country in the World, que Matt Bondurant escrigué sobre les activitats de la família del seu avi, dedicats al comerç il·legal de licor i que van topar amb les autoritats, disposades sucar dels seus beneficis. Havent adaptat amb gran talent estètic Cormac McCarthy a l’atmosfèrica i apocalíptica La carretera (2009), expectació per veure aquest nou treball de John Hillcoat. Durada: 1h55.

Enllà dels turons (Dup? dealuri | Beyond the Hills | Derrière les collines), de Cristian MUNGIU. Producció franco-belga-romanesa. Amb Cosmina Stratan, Cristina Flutur, Valeriu Andriuta. Inspirada en fets reals, tractats als llibres de Tatiana Niculescu Bran. Alina, una noia romanesa d’una vintena d’anys, torna d’Alemanya a Romania, per a endur-s’hi Voichi?a, l’amiga amb qui van crèixer juntes en un orfenat, l’única persona que de debò ella mai ha estimat i que mai l’hagi estimada. Però Voichi?a ha trobat Déu i, en l’amor, tenir Déu com a rival ho fa tot difícil… Cristian Mungiu, cineasta romanès avesat a Canes, autor de 4 mesos, 3 setmanes i 2 dies, Palma d’Or 2007, torna a la Competició al cap de cinc anys. Durada: 2h35.

Selecció Oficial – Fora de Competició.

The Sapphires, de Wayne BLAIR. Producció australiana. Amb Deborah Mailman, Shari Sebbens, Miranda Japsell. Adaptació de l’exitosa peça teatral homònima de Tony Briggs, basada en una història real. Per l’Austràlia de 1968, un músic irlandès de caràcter fort, a qui li agrada tant la música soul com el Whisky, descobreix un grup femení (de noies aborígens, “estrangeres” a la seva pròpia terra, atractives, joves, plenes de talent i fermes), els canvia el nom i els organitza una gira per les zones de guerra de Vietnam del Sud. Pel Delta del Mekong, on les mosses canten pels “marines”, esveren les masses, esquiven les bales i s’enamoren… Opera prima de Wayne Blair. Distribuïdores: Diaphana. Més informació: Imdb. Durada:1h40.

Sessions de mitjanit.

Dracula 3D, de Dario ARGENTO. Amb  Thomas Kretschmann, Marta Gastini, Asia Argento, Unax Ugalde, Rutger Hauer. Producció hispano-franco-italiana. Versió de Dracula en 3D estereocòpica: les noves tecnologies al servei del clàssic literari, en mans de Dario Argento, tot un mestre d’un cert tipus de cinema de terror. Kretschmann, l’oficial alemany d’ El pianista, de Polanski, és el comte Dràcula; Rutger Hauer, en Van Helsing; l’Unax Ugalde, el jove bibliotecari que entra a treballar pel compte i descobreix l’origen de les morts violentes que s’estan produint, preocupant-se especialment per salvar la pell de Mina (Gastini). Més informació: Imdb. Durada: 1h46.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

Els cavalls de Déu (Les chevaux de Dieu | God’s Horses), de Nabil AYOUCH. Producció franco-belga-marroquina. Amb Abdelhakim Rachid, Abdelilah Rachid, Hamza Souidek. Nascut a França, Nabil Ayouch ha desplegat una important tasca de promoció del cinema al/del Marroc i a la riba mediterrània d’Àfrica, fins al punt d’allunyar-se un xic de la seva carrera com a autor, que té en Ali Zaoua, prince de la rue (1999) la seva obra més coneguda i que té de protagonistes, nens que la fan per la zona portuària de Casablanca. La mateixa ciutat, si bé la seva barriada de Sidi Moumen, és l’escenari en què transcorre Els cavalls de Déu. I novament la canalla en són els personatges principals, tot reconstruint la reconducció que l’integrisme islamista féu de noiets com ells, fins arribar a convertir-los en els “màrtirs” dels atemptats del 16 de maig de 2003. Durada: 1h55.

Antiviral (Antiviral), de Brandon CRONENBERG. Producció canadenca. Amb Caleb Landry Jones, Sarah Gadon, Malcolm McDowell. Thriller de ciència-ficció, amb vocació de sàtira del món de la fama. L’argument, amb aspectes molt propis del cinema de David Cronenberg (pare de l’autor), va d’un virus que es cultiva a la pell de famosos, per a vendre’l i injectar-lo a fans enderiats. El protagonista treballa en una clínica i, a més de dedicar-s’hi, hi trafica usant el seu propi cos; però quan du al damunt el virus que ha mort una super famosa, ha d’espavilar-se si no hi vol deixar la pell. Opera prima de Brandon Cronenberg, que en els seus curtmetratges (anteriors) ja ha evidenciat una certa dèria per les injeccions, clíniques, miralls, models, càmeres que sotgen… els testos s’assemblen a les olles! Durada: 1h50.

Selecció Oficial – Cannes Classics.

The Ring, d’Alfred HITCHCOCK —1927—. Els arxius del British Film Institute (BFI) estan restaurant nou films muts d’Alfred Hitchcock. Al Festival de Canes se’n projecte aquest, amb l’acompanyament musical —a tall de miniconcert— del músic Stephen Horne. Més informació: Vídeo BFI.

Lawrence d’Aràbia (Lawrence of Arabia), de David LEAN —1962—. En motiu del cinquantè aniversari del rodatge i l’estrena de Lawrence d’Aràbia, n’ha fet una restauració en format 4K i així és que torna a Canes un dels títols emblemàtics de l’èpica del Cinerama —anys seixanta—.

Al voltant de la selecció oficial.

Alexandre Desplat. Una història personal de la música dels films.

Cinema de la platja.

Quinzena dels Realitzadors.

La Sirga (La sirga | The Towrope) de William VEGA. Coproducció colombiano-franco-mexicana. Amb Joghis Seudin Arias, Julio César Roble, Floralba Achicanoy. Una dona fuig de la guerra i fa cap a l’hostal “La Sirga”, d’un seu familiar esquerp i solitari, vora una llacuna al capdamunt dels Andes; però aquell refugi aviat pot deixar de ser-ho amb l’arribada del fill d’aquell familiar, que no és aigua clara. Opera prima de William Vega. Durada: 1h28.

El penedit (El taaid | Le Repenti) de Merzak ALLOUACHE. Producció algeriano-francesa. Amb Nabil Asli, Adila Bendimered, Khaled Benaissa. una mirada sobre els integristes a qui la llei ha permès penedir-se dels seus actes terroristes, però no cura les ferides morals que els han deixat. Nova aproximació a la realitat dels seu país i la seva gent de l’algerià Merzak Allouache, premiat el 1994 per Bab-El Oued City, en què també es mirava un l’endemà, en aquell cas, el de les revoltes tràgiques d’octubre de 1988 en aquell popular barri d’Alger. Durada: 1h27.

Sessió Especial.

La noche de enfrente (La noche de enfrente | La nuit d’en face), de Raúl RUIZ. Coproducció franco-xilena. Amb Christian Vadim, Sergio Hernandez, Valentina Vargas, Chamila Rodriguez. Pel·lícula-testament de de Raúl Ruiz (Puerto Montt, Xile, 25.07.1941 –  París, França, 19.08.2011). que morí al cap d’una setmana i mitja d’haver enllestit aquest film sobre un home que, davant la mort, repassava el seu passat. Estrena mundial. Durada: 1h50.

Setmana de la Crítica.

Els veïns de Déu (Les Voisins de Dieu | God’s Neighbors), de Meni YAESH. Coproducció israeliano-francesa. Amb Roy Assaf, Gal Friedman, Itzik Golan. Tres joves jueus i més aviat violents s’han autodesignat vigilants de la llei religiosa al barri; però un s’enamora… Opera prima de Meni Yaesh. Durada: 1h38.

Sessió Especial.

Augustine, d’Alice WINOCOUR. Producció francesa. Amb Vincent Lindon, Stéphanie Sokolinski, Chiara Mastroianni. Al París de 1885, la relació entre el profesor Charcot, investigador de la histèria, i Augustine, pacient, conillet d’índies i objecte del desig. Opera prima d’ Alice Winocourt.   Durada: 1h42.

Programa 1 de curtmetratges.

Ce n’est pas un film de cow-boys, de Benjamin PARENT. Producció francesa. Durada: 12′.

Un dimanche matin, de Damien MANIVEL. Producció francesa. Durada: 18′.

Hazara, de  Shay LEVI. Producció israeliana. Durada: 19′.

O Duplo (O Duplo | Doppelgänger), de Juliana ROJAS. Producció brasilera. Durada: 25’30”.

Yeguas y cotorras, de Natalia GARAGIOLA. Producció argentina. Durada: 28′.

***

FOTO Antiviral, de Brandon Cronenberg

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!