Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

13 de maig de 2011
0 comentaris

Canes 2011: programa del divendres 13 de maig

Policies i delinqüents, un Papa i Joana d’Arc, aborígens d’Austràlia i un pagès d’Islàndia, un xofer argentí i una irlandesa turmentada… de tot i de per tot, al programa del Festival de Canes del divendres 13 maig.

Entre els noms que poden desfilar per la Croisette: el veterà Michel Piccoli, l’actor i cantant Takeshi Kaneshiro, un bon esplet d’actrius i actors francesos —i no francesos— relativament joves, el director sud-coreà Kim Ki-duk, l’italià Nanni Moretti…

Canes 2011: programa del divendres 13 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

Habemus Papam, de Nanni Moretti. Michel Piccoli és el cardenal Melville (sic), a qui el conclave tria com a nou Papa; però ell, de Papa no en vol ser… Nanni Moretti, doncs, és el psicoanalista (laic) a què recorre la cúria perquè curi el nou Pontífex de l’angoixa per la responsabilitat que li ha caigut al damunt. Durada: 1h42.

Polisse (Polisse) de MAÏWENN. La quotidianitat dels policies de la BPM (Brigada de Protecció de Menors), servida per l’actriu i encara tendre directora Maiwenn (Le Besco), envoltada d’un extens repartiment (Karin Viard, Marina Fois, Nicolas Duvauchelle, Lou Doillon, Riccardo Scamarcio, Jérémie Elkaim, Sandrine Kimberlain, Anthony Delon…). Durada: 2h14.

Selecció Oficial – Fora de Competició.

Sessió de mitjanit.

Wu Xia (Wu Xia | Swordsmen), de Chan Peter Ho-Sun. El director de Potser és amor (Perhaps Love) torna a comptar amb el cantant i actor Takeshi Kaneshiro en aquest seu nou film, sobre el passat que encalça un assassí despietat quan vol començar una nova vida. Durada: 2h00.

Selecció Oficial – Sessions Especials.

Labrador (Labrador | Out of Bounds), de Frederikke Aspök. Stella, embarassada, queda entre els dos homes de la seva vida: el marit i el pare. Durada: 1h30.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

Toomelah (Toomelah), d’Ivan Sen. En Daniel, un nen de deu anys que pertany a una arraconada tribu aborigen, es deleix per ser tot un gangster. Engarjolen el camell per a qui trafiqueja i, sol i vulnerable, té l’oportunitat d’un altre futur. Dirigeix l’australià Ivan Sen, especialista a tractar dels aborigens en la societat actual. Durada: 1h46.

Miss Bala (Miss Bala), de Gerardo Naranjo. Laura s’aferra al somni de guanyar el concurs de bellesa, en un Mèxic dominat pel crim organitzat. Somni que se li enfonsa quan membres d’un càrtel la segresten. Basat en cas real. Produeix Gael García Bernal i dirigeix el mexicà Gerrado Naranjo, el de Drama/Mex (2006) i Voy a Explotar (2008). Durada: 1h53.

Arirang (Arirang), de Kim Ki-duk. Un film terapèutic per al cineasta sud-coreà? Un deliri a la “Von Trier”? “Arirang” fa referència a un pas de muntanya (Amb Arirang enfilo un turó en aquesta vida, ha escrit Kim Ki-duk) que, en l’imaginari, és un punt de trobada d’amants a la terra dels somnis. Durada: 1h40.

Selecció Oficial – Cannes Classics.

Còpies restaurades.

Despair, de Rainer Werner Fassbinder. Ambientat a l’Alemanya dels anys trenta, en plena hegemonia dels nazis, aquest desdoblament d’un emigrant rus, magnat de la xocolata, està basat en una novel·la de Vladimir Nabokow, adaptada per Tom Stoppard. Amb Dirk Bogarde, Andréa Ferréol i Klaus Löwitsch. Durada: 1h55.

Documentals de cinema.

Kurosawa, La Voie, de Catherine Cadou. Documental en què els cineastes Bernardo Bertolucci, Julie Taymor, Théo Angelopoulos, Alejandro-Gonzàles Iñarritu, Abbas Kiarostami, Shin’ya Tsukamoto, Hayao Miyazaki, John Woo, Martin Scorsese, Clint Eastwood i Joon Ho Bong, parlen de la vida i l’obra d’ Akira Kurosawa i reconeixen com els ha influït en la seva pròpia obra. Durada: 52′.

Al voltant de la selecció oficial.

Cinema a la Platja.

El submarí (Das Boot | El submarino | Le bateau | U-Boot 96) – Director’s Cut, de Wolfgang Petersen. Durada: 3h36.

Quinzena dels Realitzadors.

The Other Side Of Sleep (The Other Side Of Sleep), de Rebecca Daly. Una somnàmbula queda engolida per una tempesta emocional (en què somnis i realitat se li barregen), quan l’assassinat d’una noia del poble li reobre la ferida de la desaparició de sa mare. Candidata a la Càmera d’Or. Durada: 1h31.

Joana captiva (Jeanne captive | The Silence of Joan), de Philippe Ramos. Si anteriorment havia fabulat amb la biografia del personatge de Melville a Capità Achab, ara el francès Ramos entoma Joana d’Arc: la tardor de 1430, venen als anglesos Joana d’Arc, presonera d’un poderós senyor del nord de França, i tot de gent mira d’atansar-s’hi. Durada: 1h32.

Eldfjall (Eldfjall | Volcano), de Runar Runarsson. En els premiadíssims curtmetratges de l’islandès Runarsson sovintegen les cruïlles d’edat: un pagès vell que es preparar per anar a viure a una residència, adolescents al llindar de l’edat adulta , noieta a qui les coses li canvien… Ara, la història “iniciàtica” d’un conserge gairebé barallat amb tothom, que es jubila i s’adona que ha de canviar. Durada: 1h39.

Setmana de la Crítica.

Las Acacias (Las Acacias), de Pablo Giorgelli. Un camioner que va d’Asunción a Buenos Aires, ha de fer part del trajecte amb una desconeguda i una criatura petita. Guió premiat al festival de l’Havana, amb què debuta l’argentí Giorgelli. Durada: 1h25.

***

FOTO Michel Piccoli, a Habemus Papam, de Nanni Moretti

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!