Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

18 de maig de 2011
0 comentaris

Canes 2011: programa del dimecres 18 de maig

D’aquesta jornada de Canes 2011, se’n parlarà. Lars Von Trier hi presenta un film apocalíptic i el president Sarkozy s’assabentarà de les primeres reaccions de la pel·lícula sobre la seva ascensió al poder en plena devallada matrimonial… Mentrestant, la japonesa Naomi Kawase presenta un poema cinematogràfic sobre el vincle Home-Natura, just quan fa pocs mesos del tsunami que ha afectat una part del seu país.

Canes 2011: programa del dimecres 18 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

Malenconia, de Lars von Trier. Una bonica història sobre la fi del món, així la defineix el danès Von Trier, que torna a comptar amb Charlotte Gainsbourg, després de la seva premiada col·laboració a la delirant Anticrist (2009), perquè amb Kiefer Sutherland, fent-li de marit, acompanyi els nuvis Kristen Dunst i Alexander Skarsgard, just quan el planeta Malenconia cau cap a la Terra… Durada: 2h10.

Hanezu (Hanezu No Tsuki) de Naomi Kawase. A Nara, bressol del Japó, on antigament la gent gaudia de l’espera i les muntanyes (palau dels déus) eren expressió del karma humà, ara hi viuen Takumi i Kayoko, hereus de la decepció dels seus avis, que van deixant passar la vida, envoltats de contemporanis enquimerats a governar-se el propi futur. Un nou poema cinematogràfic sobre el vincle telúric Home-Natura, la mitologia japonesa, la família… que signa la prolífica, polifacètica, i autàrtica Kawase (l’autora d’ El bosc de Mogari). Durada: 1h31.

Selecció Oficial – Fora de Competició.

La conquesta (La Conquête | The Conquest), de Xavier Durringer. Nicolas Sarkozy: l’ascens al poder i la desfeta del seu matrimoni amb Cécilia. Guió del veterà i bregat en presidents, Patrick Rotman. Amb Denis Podalydès, com a Sarkozy; Florence Pernel, com a Cécilia; Samuel Labarthe, com a Dominique de Villepin, i Bernard Le Coq, com a Chirac. Durada: 1h45.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

Loverboy (Loverboy), de Catalin Mitulescu. Si el romanès Mitulescu, va evocar l’època comunista, el passat, a Com he celebrat la fi del món (2006), ara se centra en un noi ben jove de l’actual Romania capitalista, imatge viva de certes icones masculines occidentals, que viu de traficar amb les xicotes que sedueix… i topa amb la realitat humana del que està fent. Durada: 1h35.

Olso, 31 d’agost (Oslo, August 31st | Oslo, 31. August | Le 31 août à Oslo), de Joachim Trier. El cineasta noruec, nascut a Dinamarca, narra 24 hores en la vida de l’ Anders, un home de trenta-quatre anys, intel ligent, guapot i de bona família, profundament turmentat per totes les oportunitats que s’ha deixat perdre i tota la gent que ha defraudat. Durada: 1h35.

Yellow Sea (Hwanghae | Yellow Sea | The Murderer) de Na Hong-jin. Un taxista xinès carregat de deutes i delerós de retrobar-se amb la dona a Corea, accepta un encàrrec criminal del mafiós que li promet ajudar-lo, però res no surt com es podia pensar… Del director del thriller furiós, vist a Canes fora de competició i a Sitges, The Chaser (2008). Durada: 2h20.

Selecció Oficial – Cinéfondation.

Programa 1 de la Cinéfondation.

Suu et Uchikawa (Suu and Uchikawa), de Nathanael Carton (NYU Tisch School of the Arts). Els serveis d’immigració visiten un home gran japonès i la seva jova companya birmana, en descobrir que ella no té els papers en regla. Durada: 11′.

L’estate che non viene (Till Summer Comes), de Pasquale Marino (Centro Sperimentales di Cinematografia). Tres nois encara poder alguna cosa per salvar l’amistat que els uneix: lluitar contra un destí que els vol separar. Durada: 17′.

The Agony and Sweat of The Human Spirit, de Joe Bookman, D. Jesse Damazo (Universitat d’ Iowa). Un jugador d’ukelele i el seu empresari bocamoll s’escarrassen per fer realitat la seva visió artística en aquesta història còmica de pèrdua i amistat. Durada: 15′.

Salsipuedes, de Mariano Luque (Universitat de Córdoba, Argentina). Una parella arriba a un càmping bucòlic, però no se n’acaben de sortir, d’aprofitar aquestes vacances. Durada: 44′.

Selecció Oficial – Cannes Classics.

Còpies restaurades.

Les enfants du Paradis, de Marcel Carné. Forma part de la restauració del catàleg de Pathé. Durada: 3h10.

Documentals de cinema.

Corman’s World: Exploits of a Hollywood Rebel, d’Alex Stapleton. Amb James Cameron, Jonathan Demme, Ron Howard, Jack Nicholson, Martin Scorsese, aquest documental repassa la vida, la carrera i la notable influència de Corman en el cinema modern. Durada: 2h05.

Homenatges.

Stavisky, d’Alain Resnais. Jean-Paul Belmondo és l’estafador Serge Alexandre Stavisky, en aquesta cinta de Resnais de 1974, que no havia estat programada inicialment. Durada: 1h55.

Al voltant de la selecció oficial.

Egipte, País convidat.

18 dies (Tamantashar Yom |18 Jours), film col·lectiu que reuneix els curtmetratges de ficció que 10 directors egipcis han rodat, a tall d’urgència, sense cap mena de pressupost i de manera absolutament benèvola, al voltant de l’anomenada revolució del 25 de gener a Egipte. Es tracta de 10 històries que han viscut, sentit o imaginat i que, juntes, conformen aquesta pel·lícula la recaptació de la qual es destinarà a organitzar caravanes d’educació cívica i política que recorreran els pobles egipcis. Així s’enceta una nova activitat dins del Festival de canes i que han anomenat “País convidat”. Durada del film: 2h00.

Cinema a la Platja.

Le magnifique, de Philippe de Broca. Durada: 1h30.

Quinzena dels Realitzadors.

Ocell blau (Blue Bird), de Gust van den Berghe. El flamenc Van den Berghe, autor d’ El Nen Jesús de Flandes, torna amb aquest film inspirat en la novel·la L’oiseau bleu, de Maurice Maeterlinckpi, sobre dues canalles africanes que, buscant l’ocell blau, troben l’Àima del Bosc, el Cap dels Plaers, el Reialme del Futur… Durada: 1h26.

Chatrak (Chatrak | Mushrooms), de Vimukthi Jayasundara. Format a l’Índia, a Le Fresnoy i resident a la Cinéfondation, el cineasta de Sri Lanka va forjant una filmografia (La terra abandonada, Entre dos mons…) en què la natura apareix com a refugi, el país es troba entre la guerra i la pau, les llegendes ancestrals prenen cos… Durada: 1h30.

Sessions Especials de la 43a Quinzena dels Realitzadors.

De nit elles ballen (La nuit elles dansent), d’ Isabelle Lavigne, Stéphane Thibault. Producció canadenca, rodada a el Caire, és la crònica familiar d’un clan de dones que es transmeten l’ofici de balladores de mares a filles des de la nit dels temps. Durada: 1h20.

Koi no Tsumi, de Sion Sono. Suicide Club, Love Exposure i Cold Fish són alguns dels avals cinematogràfics del polifacètic Sion Sono (1961, Toyokawa, Aichi, Japó), que ens serveix una història de dona casada amb novel·lista famós, íntimament poc satisfeta fins a vendre el seu cos a estranys… i la policia, que investiga un crim en una zona de “love hotels”. Durada: 2h23

Setmana de la Crítica.

Sauna On Moon (Chang E | Sauna on Moon), de Zou Peng. El xinès Peng ambienta a una ciutat emblemàtica dels canvis i obertura de la Xina aquesta ficció sobre les dificultats que passen unes termes que havien de ser un “reialme de plaer”. Durada: 1h35.

Curtmetratges premiats al Festival de Morelia.

La Mina de oro, de Jacques Bonnavent. Millor curt de ficció. Una qunquagenària retroba l’amor per internet, ho deixa tot i se’n va a l’altre cap de país, per trobar-se amb l’amant virtual.  Durada: 10′.

Ponkina, de Beatriz Herrero. Millor curt d’animació. Una menuda que fa un volt pel bosc troba un gatet i se l’endú a casa sense pensar amb l’enrenou que provocarà. Durada: 4’03.

Carne que recuerda, de Dalia Huerta cano. Millor curt documental. Nou parts de cossos humans han patit canvis importants el darrer any… Durada: 25’45”.

Busco empleo, de Francisco Valle. Menció especial. Ficció sobre una dona en atur que valora el món de l’empresa i a les entrevistes de feina aprèn a valorar-se i a agafar confiança, acabi tenint el lloc de treball o no. Durada: 30′.

***

FOTO 18 dies, film col·lectiu d’urgència sobre la revolta a Egipte

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!