Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

22 de gener de 2010
0 comentaris

AV7D · Altres articles: del 21 al 27 de gener de 2010

Recull d’articles sobre qüestions cinematogràfiques publicats entre el 21 i el 27 de gener de 2010:

LLEI DEL CINEMA.

Els articles sobre l’avantprojecte de Llei catalana de cinema, clicant aquí [Especial ‘Debat’: la Llei del Cinema].

***

OPINIÓ.

Més pandèmic que celeste (Imma Merino, El Punt · La Tribuna): A propòsit de la polèmica sobre la pel·lícula «El cónsul de Sodoma».

Éric Rohmer -sense enllaç- (Xevi PlanasPresència, núm. 1978): (..) Moltes pel·lícules d’aquest professor de filosofia reconvertit en cineasta són variants sobre el mateix tema: la vida en estat pur captada a través dels diàlegs filosòfics de joves fràgils i càndids que reflexionen sobre la dificultat per pair el passat, el desconcert per interpretar el present i la impossibilitat per intuir el futur (..)

L’esperit del nazisme i l’ètica protestant (Ignasi Aragay, Avui): Després de veure, hipnotitzat per la bellesa de les imatges i la duresa implícita dels fets, “La cinta blanca” de Michael Haneke, el primer que vaig pensar és que el més pràctic a la vida és ser tolerant amb totes les febleses i imperfeccions, començant per les pròpies.

Michael Haneke -enllaç pendent- (Toni Sala, El Punt): (..) És obvi que Haneke no està parlant del moment en què ambienta la pel·lícula, just abans de la Primera Guerra Mundial, sinó d’avui, i la clau és si tenim, ara una societat menys mentidera, menys repressiva, menys hipòcrita, menys culpabilitzant i menys perillosa que la de la pel·lícula. Heneke veu Europa en un moment de gran crisi en tots els àmbits (..)

La llavor del mal (Esteve Riambau, Avui·Espectacles·Quadern de Cinema): Fa trenta anys, Ingmar Bergman va rodar un film (..) per analitzar els orígens del nazisme al Berlín de 1923. Michael Haneke es remunta encara més enrere a la recerca de la llavor d’un mal que tenia els cabells rossos, els ulls blaus i un aspecte angelical.

Genis amb mal caràcter (Juan Villoro, El Periódico): (..) Ara li ha arribat el torn a Clint Eastwood. Els càrrecs en contra seu són menys truculents (..)

***

INFORMACIÓ.

El Festival Internacional de Cinema de Rotterdam presenta una selecció de documentals catalans (Cultura21.cat)

«Celda 211» i «Gran Torino», guanyadors del Fotogramas (Diari de Girona)

El jurat de Cannes estarà presidit per Tim Burton (Diari de Girona) | Tim Burton serà president del jurat de Cannes (Avui) | Tim Burton presidirà el jurat del Festival de Cannes (El Periódico)

Premi Gaudí d’Honor a Josep Maria Forn (Avui) | L’Acadèmia del Cine Català premia amb el Gaudí d’Honor Josep Maria Forn (elPeriódico.cat) | Josep Maria Forn, premi Gaudí d’Honor (Cultura21.cat)

Brussel·les aprova el nou sistema d’ajudes al cine espanyol (Eliseo Oliveras, El Periódico) | La Unió Europea dóna via lliure a les ajudes al cinema espanyol (Diari de Girona)

El cine espanyol afronta l’any amb el repte de repetir l’èxit del 2009 (Olga Pereda, El Periódico)

«Celda 211», de Daniel Monzón, millor pel·lícula als premis Sant Jordi de cinema (El Punt) | Es fan públics els guanyadors de la 54a edició dels Premis RNE Sant Jordi de Cinematografia (Cultura21.cat)

Álex de la Iglesia roda a Madrid ‘Balada triste de trompeta’ (Olga Pereda, El Periódico)

Álex De la Iglesia: ´El cinema espanyol es fa en llibertat´(Diari de Girona)

La bellesa tranquil·la d’una dama (Avui): Mor l’actriu britànica Jean Simmons, una icona del cinema dels anys 50 que va conquerir Hollywood | Mor als 80 anys l’actriu britànica Jean Simmons (El Periódico) | Mor l’actriu britànica Jean Simmons, doble candidata als premis Oscar (El Punt) | Mor l´actriu britànica Jean Simons, doble candidats als Oscars (Diari de Girona)

Els cines registren un augment d’espectadors del 2,8% (Olga Pereda, El Periódico)

‘El baile de la victoria’, fora de la cursa per als Oscars (Avui) | ‘El baile de la victoria’ queda fora de la carrera per l’Oscar (El Periódico) | Els Oscar no seleccionen la pel·lícula de Trueba (Diari de Girona)

Un festí amb Werner Herzog (Sílvia Marimon, Time Out Barcelona): La Filmoteca s’endinsa en la la filmografia d’una de les ments més arriscades i creatives del cinema.

***

FOTO Clint Eastwood

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!