Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

14 de febrer de 2014
0 comentaris

Berlín 2014 · Competició: “Macondo”, de Sudabeh Mortezai

Avui divendres, última jornada de la Competició del Festival de Berlín 2014, la documentalista austríaca d’arrels iranianes Sudabeh Mortezai presenta la seva opera prima Macondo.

El títol del film fa referència a un assentament de refugiats que acull uns tres mil sol·licitants d’asil procedents de vint-i-dos països diferents. Es troba al districte vienès de Simmering, situat entre l’aeroport, l’autopista i  les ribes del Danubi. En aquest indret, el protagonista, un noi txetxè d’onze anys d’edat, brega amb les responsabilitats familiars que ha hagut d’assumir, la vida que els toca viure als refugiats en una barriada dura com aquella i la imatge difusa de son pare, heroi de guerra, mort a qui amb prou feines recorda…

FOTO © FreibeuterFilm Macondo, de Sudabeh Mortezai


Macondo (Macondo)

Director: Sudabeh Mortezai. Guió: Sudabeh Mortezai. Producció: FreibeuterFilm (Àustria). Durada: 1h38.

Repartiment: Ramasan Minkailov (Ramasan), Aslan Elbiev (Isa), Kheda Gazieva (Aminat), Rosa Minkailova (Rosa), Iman Nasuhanowa (Iman), Askhab Umaev (Askhab), Hamsat Nasuhanow (Deni), Champascha Sadulajev (Champascha).

Sinopsi: Per tenir només onze anys d’edat, en Ramasan tragina a l’espatlla un feix de responsabilitats. D’acord amb el costum de la tradicional societat txetxena, ell és ara l’home de la casa i té a càrrec a seu la mare i les dues germanes petites. El seu món es redueix ara a Macondo, una dura barriada ètnica dels suburbis industrials de Viena. En Ramasan parla l’alemany molt millor que sa mare, l’Aminat, i sovint li tradueix documents escolars o de Benestar Social. L’Aminat encara malda per superar la pèrdua del marit, haver hagut d’abandonat Txetxènia i tirar endavant com a mare soltera i estrangera en una societat diferent. El món tancat d’en Ramasan queda ben alterat en aparèixer l’Isa, company de guerra de son pare, que ha anat a viure en un d’aquells habitatges assequibles. L’Isa mostra els respectes a l’Aminat i els seus fills i els lliura el rellotge i una fotografia que el company mort sempre duia a sobre. Això desperta en Ramasan l’interès pel seu pare i per tant busca la companya de l’Isa. D’entrada, aquest es mostra molt reservat respecte al passat; però de mica en mica va obrint-se i així és com va trenant-se un vincle entre ells dos, cosa que ajuda en Ramasan a superar les seves pitjors pors. L’Isa es podria convertir en una figura paterna nova i molt més humana  que no pas el record abstracte que té el noi de l’heroi de guerra que hi ha a l’altar familiar; però a mesura que l’Aminat comença ser receptiva a l’Isa, en Ramasan entra en conflicte perquè sent que ha de protegir la imatge del seu pare mort…

Altres Vídeos: Fragment 2 | Vídeos al web del Festival de Berlín.

Vendes internacionals: Films Boutique. Distribuïdores: pendent. Més informació: Web oficial | Facebook oficial | Imdb (ang) | MyMovies (it).

Altres festivals: pendent. Reconeixements: premis i nominacions.

Altres informacions: pendent.


FESTIVAL DE BERLÍN 2014 Competició:

Macondo

(al/ang)


Directora: Sudabeh Mortezai (Ludwigsburg, Alemanya, 1968). Filla de pares iranians, va créixer a Teheran i Viena. El 1994 es graduà en Teatre i Cinema a la Universitat de Viena i el 2003 va acabar estudis de Cinema, TV i Mitjans Digitals d’Entreteniment a UCLA. A continuació va treballar d’ajudant de direcció i de productora i va rodar una sèrie de curtmetratges i documentals, entre els quals Children of the Prophet (2006) i Im Bazar der Geschlechter (2010). Entremig, el 2007 va participar en la creació de la productora FreibeuterFilm. Macondo, que entra en competició a la Berlinale 2014, és la seva opera prima.


 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!