Aprofitant que el nou web permet una banda més ampla, volem oferir aquesta plataforma a totes les pel·lícules de la selecció oficial que ho vulguin, quan s’estrenin comercialment. La idea és presentar al públic, especialment a l’espectador jove, els cinc primers minuts de la pel·lícula i no el sempitern tràiler que acaba per apaivagar el desig (Gilles Jacob, president del Festival de Canes, 23.04.2009)
I del desig a la realitat: avui, el Festival de Canes ha penjat al seu web els 5 primers minuts de Jaffa, de Keren Yedaya, presentada enguany en sessió especial: [Els cinc primers minuts de Jaffa]
FOTO Dana Ivgy i Mahmud Shalaby, a Jaffa, de Keren Yedaya
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Què se n’ha fet d’aquells tràilers d’abans, que en lloc de destrossar-te l’argument de la pel·lícula et convidaven a descobrir-la per tu mateix? Penso especialment en els que dirigia Hitchcock, passejant-se pels escenaris principals de “Psycho” o comprant les corbates que faria servir l’estrangulador de “Frenzy”…
Ara els tràilers es limiten a explicar-te fil per randa l’argument de la pel·lícula, fotre’t enlaire els girs de guió que hi trobaràs i fins i tot explicar-te com s’acaba. I quina és la resposta del Festival de Cannes? Crear un premi al millor tràiler? No! Assumir que els tràilers no poden ser millors del que són i proposar publicitar les pel·lícules a través dels seus primers cinc minuts de metratge, penjats al web corresponent. Quina bestiesa!
Sr. Jacob, això és tot el que queda de l’esperit revolucionari del 68?