El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (
CAC)
ha adjudicat 83 emissores de ràdio en freqüència modulada (FM), 17 de les quals han anat a parar al
Grupo Godó (
RAC1 i
RAC105).
Aquest és el llistat complet de les adjudicatàries, bona part de les quals emetien en fase de prova des del 2002. L’Agència Catalana de Notícies (
ACN) va donar la notícia divendres:
El CAC adjudica 83 freqüències de ràdio, de les quals 17 al Grup Godó, 12 a Teletaxi, 12 al Grup Flaix i 9 a la SER. Godó, editor de
La Vanguardia, queda en una bona posició [
Punt d’inflexió en el tractament de La Vanguardia a Montilla]. Això ha provocat un malestar notable al
Grupo Zeta. El titular d’
El Periódico, el seu buc insígnia, és prou eloqüent:
El CAC s’estrena amb polèmica al beneficiar dos grups de ràdio. El CAC, format per
10 membres, a proposta parlamentària de CiU (4), el PSC (3), ERC (1), ICV (1) i PP (1), és
en el punt de mira després d’aquesta adjudicació. El seu president, l’exdiputat socialista
Josep Maria Carbonell [
wiki], haurà d’afrontar el malestar generat entre alguns dels grups de comunicació que se senten maltractats.
Suposo que no és sobrer que la pràctica majoria de les adjudicacions que ha fet ara el CAC ha estat la regularització definitiva de llicències provisionals incloses en l’anomenat Pla Pilot que va tirar endavant el govern de la Generalitat quan encara hi governava CiU.
Per tant, més que tracte de favor de la Generalitat amb Godó i companyia, com parlen alguns, seria potser més atinat pensar que el CAC no ha tingut prou valor per retirar-los unes llicències que, de fet, de facto ja tenien, encara que no s’hagués acabat de concretar sobre el paper. Si és que hi havia prou motiu per retirar-los-les, és clar…
En qualsevol cas, també caldria qüestionar-se com i a qui es va deixar entrar al Pla Pilot del govern de CiU, i per què una cosa que se’n diu Pla Pilot ha tardat tant a concretar-se en una realitat.