L’Agència Catalana de Notícies (ACN) entra a les xarxes socials per potenciar el periodisme col·laboratiu. L’agència mantindrà un fil d’actualitat al seu compte de Twitter,
on se segueixen institucions, clients i mitjans abonats a l’ACN, i a
través del qual s’intentarà canalitzar la participació dels
internautes. El canal de YouTube,
ja existent, té ara disseny personalitzat gràcies a l’augment de
visites pels vídeos que hi penja l’ACN. Una altra novetat és el compte
de Flickr, on es penjaran una petita mostra (amb marca d’aigua) de les fotografies que l’agència ofereix als seus clients. A Facebook,
l’agència s’apropa ara als 2.500 amics, que accedeixen a un mur on es
van publicant els missatges curts de Twitter, els últims vídeos i les
notes corporatives de l’agència, que disposa d’aquesta entrada a la Viquipèdia.
L’ACN és de les agències europees més actives a les xarxes socials. El
propòsit de ser-hi és, bàsicament, obrir finestres a la ciutadania que
participa de les eines 2.0 perquè ens facin arribar material i
informació que després és elaborada amb els filtres dels professionals
de la casa.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!