Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

17 de gener de 2022
0 comentaris

Tendències que es consolidaran en SEO per a l’any 2022

Tendències que es consolidaran en SEO per a l’any 2022

El SEO requereix que li prestem molta atenció i suposa tot un desafiament mantenir actualitzat, però al voltant del 75% del trànsit prové de resultats orgànics, de manera que lesforç que realitzem en estar al corrent de les últimes tendències i novetats val la pena. Comencem:

UX i les Core Web Vitals
La user experience o experiència dusuari ha esdevingut un factor fonamental per al posicionament web. Google ha comunicat que es fixarà encara més en lexperiència usant les Core Web Vitals per mesurar-la. Aquestes mesuren la velocitat de càrrega, interactivitat i estabilitat visual.

 

El principi EAT de Google
La dita de qualitat abans que quantitat també és cert és matèria de pàgines web. Google valora la qualitat dels continguts davant de la quantitat i ho fa aplicant EAT, que respon a:
• expertise (experiència) contingut realitzat per un expert en el tema en qüestió,
• authoritativeness (autoritat) valora l’autoritat del contingut i el domini de la web,
• trustworthiness (fiabilitat) continguts de confiança a tota la web.

Posició zero
La posició més privilegiada en els resultats de les cerques és la posició zero (featured snippets), és la primera i la més visible de totes. Es mostra en primera posició amb un extracte de la informació, el títol de la pàgina on es troba aquesta informació, una URL i de vegades una imatge.

Linkbuilding ètic
Google penalitza les estratègies dintercanvis denllaços, els enllaços de pagament, el guest blogging i altres tècniques de linkbuilding no orgàniques.
Els enllaços entrants han d’enfocar-se d’una altra manera, cal crear continguts de qualitat i distribuir-los de manera que no siguin percebuts com a correu brossa.

Les cerques per veu segons consultor seo

Les cerques per veu, especialment als dispositius mòbils i els seus assistents, estan assimilades per part de la gran majoria d’usuaris. La comoditat del voice search, que permet fer cerques sense fer servir el teclat, apunta que desbancarà les convencionals.
Aquest tipus de cerca obliga a fer certs canvis a les pàgines web com: esbrinar com pregunten els usuaris mitjançant veu, establir les keywords, optimitzar les dades de la web, crear estratègies per augmentar la interacció i tenir un disseny responsive.

Continguts extensos
Els continguts llargs són més ben valorats ara mateix i tendeixen a posicionar-se millor. Els articles de més de 3.000 paraules es comparteixen més pel que generen més trànsit.
Això sembla una contradicció amb la tendència de les persones a llegir menys, però se soluciona dividint el contingut en seccions emprant encapçalats H2 i H3, emprant llistes i paràgrafs curts.

Vídeo, contingut rei
L’ús i l’acceptació del vídeo, especialment en xarxes, ha transformat aquest format en clau per millorar el SEO. A banda de generar contingut en format vídeo és fonamental optimitzar la descripció del canal i dels vídeos, emprant paraules clau i hashtags rellevants a favor del posicionament.

Tots aquests canvis es poden resumir en tenir un comportament més honest a l’hora de crear continguts propis i de qualitat, pensant en els usuaris perquè vulguin consumir i compartir allò que preparem.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!