Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de gener de 2019
0 comentaris

SEO mòbil

L’ús del mòbil ha tingut un creixement increïble, i tot apunta que seguirà creixent, per això cada vegada es fa més important optimitzar el SEO de la teva web per a mòbil.

Hi ha molts punts a tenir en compte a l’optimitzar una web per mòbil: ¿necessito fer un web per mòbil o n’hi haurà prou amb un disseny responsive? ¿El contingut duplicat serà un problema? Com puc fer que el meu web mòbil sigui completament accessible per a Google segons un consultor seo?

1. El primer: ¿necessites una versió mòbil de la teva web?
Això és el primer que hauries de plantejar, si el percentatge d’usuaris que entren a la teva web a través de mòbil és ínfim no val la pena que gastis el teu temps i recursos en alguna cosa que realment no necessites.

Per comprovar això només has de revisar en analytics el creixement que ha tingut el trànsit mòbil cap a la teva web en l’últim any. Si veus que el percentatge no és encara molt alt però que en els últims mesos ha crescut molt o si directament el trànsit mòbil al teu web és elevat, necessites una versió mòbil de la teva web.

2. Triar el correcte ¿disseny responsive o versió mòbil?
Des de Google es recomana el disseny responsive abans de crear una pàgina web mòbil completa, l’experiència d’usuari millora enormement, a més d’evitar possibles problemes de contingut duplicat o de redireccions.

Tot i que Google ho recomana encaridament, hi ha moltes ocasions en què una pàgina web no encaixa amb un disseny responsive, bé perquè el disseny de la web sigui molt especial o perquè no vols mostrar-li el mateix contingut als usuaris mòbils que a la resta . Per saber com encaixaria el teu disseny actual en diferents mides de pantalles fa servir Screenfly.

3. Implementar l’etiqueta “canonical” i “alternate mitjana”
Per evitar que Google posicioni la teva web mòbil per sobre de la versió d’escriptori has de implementar de manera correcta les meta-etiquetes “rel = canonical” i “rel = alternate mitjana” tant en la versió mòbil com en la d’escriptori. A més implementar les dues etiquetes consolidés l’autoritat de les dues pàgines i els seus enllaços.

La meta-etiqueta “rel = canonical” l’has de implementar a totes les pàgines de la versió mòbil apuntat a les seves respectives pàgines en la versió d’escriptori. Aquest seria un exemple:

<Link rel = “canonical” href = “http://www.exemplecom/versió-de-escriptorio/pàgina-de-exemple/” />

Al contrari que l’anterior, la meta-etiqueta “rel = alternate mitjana” has de implementar-la en la versió d’escriptori, només té una peculiaritat, cal indicar quin serà la mida màxim en el qual es va a mostrar la versió mòbil, tal que així:

<Link rel = “alternate” mitja = “only screen and (max-width: 640px)” href = “http://m.exemple.com/pàgina-de-exemple/” />

Assegura’t que el implementes d’aquesta manera i no a l’inrevés i que cada pàgina assenyala a la seva respectiva i no a la home o a una altra pàgina, sembla lògic però una badada el té qualsevol.

4. Minimitzar les redireccions
Moltes vegades les redireccions no es poden evitar, però és molt important que la redirecció apuntant a la pàgina final de destinació i que no hi hagi redireccions tipus “pàgina 1> pàgina 2> pàgina destí”. És molt important també que no hi hagi redireccions de la versió mòbil a la versió d’escriptori i viceversa.

5. Pujar un mapa del web per a la versió mòbil
És essencial que seguim les mateixes bones pràctiques que amb la versió d’escriptori. Pujar el mapa del la versió mòbil a través de Google Webmaster Tools ajudarà a que Google indexi més ràpidament i de manera més efectiva la nostra web.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!