Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

21 de gener de 2019
0 comentaris

¿Qué es el seo onpage?

Per què és important el SEO On Page

El SEO On Page és fonamental perquè contribueix a aparèixer en les primeres posicions de Google i, com bé saps, aparèixer en les primeres posicions de Google implica una gran quantitat de visites per al teu lloc web.

 

En conseqüència, és una cosa que qualsevol lloc web hauria de plantejar-se per complir els seus objectius.

En què consisteix el SEO On Page segons un consultor seo?

Per resumir ràpidament en què consisteix, el SEO On Page es basa en l’optimització al màxim del lloc web de manera que continuï determinats criteris que Google recomana, així, com alguns altres que Google no recomana però que s’han demostrat efectius.

La major part d’aquests criteris estan relacionats amb oferir un bon servei a l’usuari (ja saps, usuaris contents, Google content), però també involucren alguns altres apartats més tècnics i menys relacionats amb els usuaris que convé tenir en compte.

A continuació et detallo els diferents apartats que hauries de considerar perquè el teu lloc web estigui 100% optimitzat.

Estructura interna de la pàgina web
L’estructura interna del lloc web també és important optimitzar-correctament.

I quan parlem d’optimitzar internament la web, parlem, fonamentalment, que estigui organitzada i sigui fàcilment comprensible.

Imagina’t que per exemple tens un lloc web amb una botiga, amb categories dins de la botiga, i amb productes també dins d’ella. I, a més, tens un bloc amb les seves categories i les seves entrades a part d’algunes landing pages per captar clients. Si no crees una estructura còmoda l’única cosa que aconseguiràs és un caos total no et sembla?

És important crear l’estructura no per al robot de Google (que, al cap ia la fi, el solucionaràs quan instal·lis un sitemap.xml, element imprescindible en la correcta optimització On Page), sinó per facilitar la navegació als usuaris.

Si facilites la navegació als usuaris, ells es quedaran més temps al lloc web, i això millorarà les mètriques que Google té en compte a l’hora de posicionar correctament cada lloc.

En cas contrari, pot ser que un usuari vulgui arribar a una determinada entrada del bloc des de la botiga i, en no trobar ràpidament la forma, es vagi del lloc.

Per organitzar correctament l’estructura interna d’una web hi ha moltes formes i, bàsicament, es basen en utilitzar correctament les carpetes i els menús. Així mateix, ajuda fer que tot estigui ben visible i que les estructures de les URL indiquin on s’està en cada cas.

No obstant això, no vaig a aprofundir més en aquest punt ja que cada lloc web és un món, i cada un necessita una organització pròpia.

Títols i descripcions
Els títols i les descripcions que apareixen en els resultats de cerca de Google també són molt importants, encara que se’ls tendeix a donar més importància de la que en realitat tenen.

Per exemple, es tendeix a pensar que un títol de menys de 60 caràcters contribueix per si sol al SEO, quan això no és així.

Un títol de menys de 60 caràcters contribueix al SEO a la mesura que contribueix al CTR a les serps (perquè l’usuari donarà clic abans en un títol que llegeix completament, que en un tallat per la meitat), però, per si mateix, no posiciona millor.

Una cosa semblant passa amb les descripcions.

Bàsicament, a l’hora d’optimitzar un títol cal:

-Afegir la paraula clau tan al principi com sigui possible.
-Fer que sigui atractiu per captar clics.
-Evitar que superi els 60 caràcters.
-Aconseguir que es cridaner (fins i tot afegint alguna icona poc freqüent en les serps).
-Pel que fa a les descripcions, passa una cosa semblant.

No obstant això, cal prometre el que busca l’usuari i, evidentment, donar-lo un cop l’usuari accedeixi al lloc.També cal indicar quant trigarà a aconseguir el que desitja i incitar-lo a fer clic.

Tota la informació en menys de 140 caràcters (sí, el dels 160 caràcters és cosa del passat, ara les descripcions han de ser inferiors a 140). Aquesta és la forma òptima de crear una descripció per captar clics a Google.Com veus, l’objectiu no és optimitzar el SEO On Page a través de, simplement, els títols i les descripcions, sinó fer que aquests títols i descripcions siguin atractius i captin clics, que és el que sí millora el posicionament.

Encapçalats

Les capçaleres (és a dir, les etiquetes H1, H2, etc.) si milloren el SEO per si mateixos, a diferència dels títols i les descripcions.A més, et permeten posicionar per altres paraules clau i donar més detalls a Google sobre el que estàs parlant.Per això, uns encapçalats 100% optimitzats han de buscar millorar aquests tres aspectes.Per millorar el primer aspecte, el del SEO On Page en si mateix, és important, simplement, utilitzar correctament les capçaleres.Això vol dir que s’utilitzi un H1 per al títol, un H2 per als subtítols, 1 H3 per als apartats dins dels subtítols i així, contínuament.

Per què millora això el SEO?

Perquè Google entén que estàs organitzant la informació i això contribueix a que l’usuari s’orienti millor dins del contingut, de manera que mereixes ser posicionat per davant d’aquells altres llocs web que no organitzen la informació.

Per posicionar per altres paraules clau, la idea fonamental és utilitzar paraules clau secundàries en els subtítols. A més, un article correctament estructurat es presta a això sense necessitat que quedi antinatural.

Així, la utilització de paraules clau secundàries en les capçaleres, permet aconseguir més visites i posicionar per més paraules clau.

Optimització dels continguts

L’optimització dels continguts és un dels factors essencials.

A continuació et detallo una llista dels aspectes que has de tenir en compte:

La major part dels articles posicionats al capdamunt dels rànquings de Google, tenen una extensió llarga, d’unes 1500-2000 paraules o més.Això pot ser simple correlació, però també hi ha altres estudis que apunten que els continguts extensos reben més enllaços i accions socials.Al cap ia la fi, un contingut extens sempre és millor que un breu, així que, tingues-ho en compte a l’hora de crear els teus continguts.Si un article només dóna per a 500 paraules, millor deixar-ho en 500 de ficar 1.000 més parlant d’una cosa que no té res a veure.

La Keyword Density és el percentatge de vegades que apareix la paraula clau en el contingut.Si la paraula clau apareix un cop cada cent paraules, parlarem d’una Keyword Density d’1%, mentre que si apareix tres vegades, parlarem d’una Keyword Density del 3%.

El Keyword stuffing és una tècnica que cal evitar i que consisteix a incloure repetides vegades la paraula clau de manera que el text quedi artificial.Superar el 4% de Keyword Density, pot posar-nos al límit del contingut acceptable i passar al Keyword stuffing.

La paraula clau, a més de l’anterior, s’ha d’incloure en el primer i últim paràgraf, així com. tenir una presència més o menys constant al llarg del text.No és el mateix un contingut on en cada paràgraf apareix una vegada la paraula clau, que un contingut on només apareix 10 vegades en el primer paràgraf.

Google cada vegada estima més el contingut multimèdia, de manera que hem de fer el possible per incloure en els nostres continguts imatges i vídeos (o àudios).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!