Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

2 de maig de 2022
0 comentaris

Marketing per podcast

Es parla molt dels podcasts, amb raó. Però quan un decideix a començar el seu podcast es pot trobar amb la dura realitat que ningú o gairebé ningú ho escolti. I això és comprensible al primer programa però si se’n manté 2 o tres més, mina la moral i provoca que molts abandonin el projecte. Si aquest és el teu cas, has d’entendre que crear el contingut només és la meitat del treball. T’ensenyarem 9 accions digitals que hauries de practicar per promocionar el teu podcast i que la teva audiència augmenti progressivament.

Partim de la base que has creat un podcast d’un tema concret, hi ha especificitat temàtica i que tens un públic objectiu clar. Si això falla, primer centra el tema i per a qui ho fas. Si és un “podcast per a tu”, després no ploris si ningú més vol escoltar-lo.

1 SEO4Podcast
El primer és que configuris bé el teu podcast: un nom i una descripció que tingui relació amb el tema, cosa que qui busqui aquest tema, pugui només per com ho expliques, trobar-lo. Treballa també la imatge del podcast, que és al final la primera impressió que donaràs als teus futurs oients. I això fes-ho a cada capítol: posa títol descriptiu i un bon paràgraf explicatiu del que hi ha a cada programa, amb temes, nom del convidat… segons la agencia marketing digital madrid

I sobretot al principi, sota aquest punt de vista SEO, tracta de generar programes, almenys alguns, amb certa orientació evergreen, és a dir, que no caduquin, ja que hi haurà gent que els acabi escoltant o trobant setmanes més tard que els hagis llançat. Si són temes perdurables tindràs més opcions que ho escolti.

2 Multidistribució
Mentre Spotify no es converteixi en el rei del podcast (temps al temps), assegura’t que el teu podcast estigui a tots els principals serveis de podcasting: Ivoox, Spotify, iTunes (per a Apple Podcast) i Google Podcast, com a mínim.

Com fer un podcast (gratis!), pas a pas

3 Family & Friends & Fools
Amb aquesta base, comences a publicar. Com aconsegueixes que algú s’assabenti? Els algorismes de les plataformes de podcasting són capritxosos, no posicionaran la teva discoteca buida. Hauràs de primer omplir tu perquè llavors els iTunes o Spotify o Ivoox de torn et tinguin en compte.

Com es fa?: El primer de tot, recolza’t a les teves xarxes socials personals. Publica missatges de l’estil «tinc un podcast, us encantarà, si us plau, escolteu-lo i em dieu què us sembla». Si no són el teu target real, no escoltarà més d’un capítol, però potser se subscriuen de favor i això, per als algoritmes, ja és una bona pista.

4 Xarxes socials del podcast
Ah, que la teva família no és l’objectiu, aleshores, crea canals propis per al podcast: un compte de Twitter, oa Linkedin oa Facebook, ja depèn d’on creguis que es mou més el teu públic. Aquí anunciaràs els teus programes nous, però no només això: pots publicar quan estàs amb el guió, comentar el tema que tractaràs i demanar feedback… quan està publicat, no només és pujar l’enllaç al programa de mitja hora o una hora: fes teasers: una frase de 30 segons, una imatge amb un bon titular…

Fins i tot no et quedis només a publicar al teu mur. En mitjans com Twitter és important que siguis proactiu: busca usuaris que parlin dels temes que tracta el podcast i segueix-los, interactua amb ells, fes-los saber que tens aquest podcast.

5 CrossPodcasting & Influencers
A tu no et segueix ningú? Doncs busca usuaris del teu sector que sí que tinguin comunitats potents i convida’ls al teu podcast. Si són podcasters, millor que millor, perquè els seus oients ja escolten podcast, són els millors candidats per tafanejar al teu. Quan els publiquis, normalment ells compartiran el programa i estaràs ampliant molt el teu abast. I si aconsegueixes que t’invitin a col·laborar encara que sigui puntualment als seus, millor que millor, doble oportunitat que et coneguin.

6 Reutilitza el contingut en altres formats
Ets nou, no et segueix ningú, aconseguir que algú doni al play per estar més de mitja hora escoltant-te és una exigència molt forta. Busca tenir una web on expliquis amb més detall el contingut de cada programa de manera que puguis treballar el SEO, així arribar a nous usuaris, i que aquests, abans de donar-li al play, puguin veure clarament que el que trobaran a l’àudio aporta valor.

 

7 Crea una newsletter
Als que aconsegueixis que arribin al podcast, el teu objectiu és que repeteixin. Intenta animar-los a subscriure’s a una newsletter que enviïs cada vegada que publiquis podcast nou. Si tens web, serà molt fàcil fer aquest pas. Si no, hi ha formes amb Mailchimp o altres proveïdors de correu electrònic que et permeten tenir una landing on els usuaris puguin subscriure’s.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!