¿Què és un podcast i per què interessa tenir-ne un?

Si es tracta d’un organisme viu en evolució constant i d’aprenentatge, l’estructura dels blocs canvia contínuament per adaptar-se a les modes i les necessitats de clients i professors, un ritme vertiginós.

Què és un podcast?

Técnicament, un podcast és una actualització digital periòdica en àudio o vídeo que es pot descarregar d’Internet com indica la agencia marketing digital.

Sencillament es tracta d’un programa de ràdio personalitzable i descarregable que pot muntar-se en un web o blog, fins i tot en plataformes tan populars com iTunes, Spotify, SoundCloud o Ivoox, entre d’altres. La disponibilitat d’herramients tecnològics i l’existència d’aquestes plataformes per a emmagatzemar-los i compartir continguts està afavorint la difusió i l’expansió dels podcasts.

Des de fa uns anys, els podcasts es podrien publicar a través d’iTunes a l’iPod, a l’actualitat que s’allotgen directament a webs i un altre tipus de soports.

El podcast està normalment dirigit per un presentador, diferents col·laboradors i entrevistats, que durant un període de temps, s’exposen i desenvolupen una concreta temàtica per formar diferents episodis que discorrin sobre aquesta o diverses matèries.

Un dels exemples més populars de podcast d’habilitat espanyola, en els quals es tracten temes relacionats amb el sector del màrqueting, és The Success Academy, de Víctor Martín. A través d’un reproductor allotjat a la web es poden escoltar les empreses que Víctor Martín realitza diferents convidats, en diferents episodis. Cada episodi conté reflexions i comentaris sobre un tema concret de temàtica general, de manera que es generen petites càpsules de contingut destinat a l’usuari.

Tot i que pot haver-hi similituds amb el concepte radiofònic, la diferència principal del podcast i la ràdio és la permanència en el temps. Puedes s’escolta quan t’interessa o et fa molt bé, independentment de la temporalitat. Actualment, les emissions de ràdio ja ofereixen els seus podcasts propis, un fet recent que permet poder escriure els diferents programes que ofereixen sense mar directament.

Té la competència bona del podcast?
El format dels podcasts és la seva empresa principal. En un moment en el que considerem que la falta de temps s’imposa realitzar segons el tipus de tacte, el fet de trobar mètodes per agilitzar i fer el digest fàcilment els continguts és una bona solució.

Els textos precisos d’un esfuerç i atenció especial, i encara que els vídeos, un format de continguts molt populars que disfrutaven de gran acceptació, requereixen atenció visual i auditiva, l’esfuerzo resultarà inferior, o sense tenir cap lectura.

La fusió de les versions dels formats de text i el vídeo en un sol que han estat les claus per desenvolupar els podcasts, ja que pot ser que necessiti prestar atenció auditiva, pot consumir el contingut en qualsevol lloc i moment, fins i tot realitzant altres tareas. simultàniament, ja es tracta del format que menys interfereix i és la millor alternativa per aprendre sobre temes nous i coneixements amplis.

¿Per què es pot tenir un podcast?

Els motius més importants per tenir un podcast i així crear contingut més digerible de forma novedosa als següents:

Porque dan vida a les paraules. Els textos poden resultar més freqüents i impersonals, mentre que els podcasts rompen amb moltes barreres virtuals: ponen la veu i et posen en pràctica als lectors del teu blog o als clients del teu negoci.

Perquè es planteja com a expert. El branding personal i el branding empresarial són dues disciplines fonamentals per a situar-les millor i diferenciar-ne la competència. Disponible d’un podcast i impulsarà a l’expert de l’experiència de forma més ràpida i efectiva que altres formats de contingut.
Permet ajudar-te a fer xarxes. Els podcasts d’entrevistes populars, amenes i més dinàmics que porten un cap a través del format de text únicament. Es pot ajudar a establir aliances i aconseguir nous contactes, de forma més eficaç i productiva.

Porque no “estorba”. El podcast és un format que pugui escoltar qualsevol hora i qualsevol moment sense interferir en altres activitats i taules.

Porque és més econòmic. Crear un podcast és més assequible que es realitzi en qualsevol altre format. Tan sol cal necessitar un equip de so correcte i el domini bàsic d’alguna eina d’edició d’àudio.
Porque hay menos competencia. Així, com existeixen infinitats de blocs i canals de YouTube, encara no es registren les quantitats més importants de podcasts, especialment a Espanya i Llatinoamèrica. Vale la pena aprofitant l’oportunitat.

Porque està de moda. És una de les tendències que permet desenvolupar contingut amb els millors resultats de visites en un temps molt inferior al cas dels blocs.

Què és un podcast i per què interessa tenir-ne un?

Com es pot implementar l’ús de podcasts en l’estratègia de màrqueting?
Els podcasts poden incloure diferents formes per crear continguts especials, textos complementaris, realitzant col·laboracions puntuals o per a fomentar el format Q&A. A continuació es detalla:

Crear continguts especials. És possible que es pugui convertir un post destacat o especialment rellevant en un podcast, de manera que poguessin disposar dels nostres articles més llibres en diferents formats, per arribar a un altre tipus de públic.

Textos complementaris. Es pot acceptar un podcast i un contingut de text com a informació complementària. En qualsevol cas, és imprescindible evitar que es repiti el mateix contingut escrit al podcast.

Realitzeu col·laboracions puntuals que multipliquin la qualitat del contingut que s’ofereixen, especialment si contem amb el punt de vista i l’experiència d’experts del sector o un reconegut KOL (Key Opinion Leader) en la temàtica que estem tractant.

https://mentedigital.es/

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *