Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

9 de juliol de 2019
0 comentaris

Què són les cerques semàntiques?

Què són les cerques semàntiques?

El concepte de recerques semàntiques neix arran que Google ha estat millorant la manera en què interpreta la intenció que hi ha darrere de les consultes dels usuaris quan busquen alguna cosa, amb l’únic objectiu de comprendre amb més claredat el que l’usuari vol i així poder llançar-resultats més encertats i que satisfacin la seva demanda.

Entitats i cerca semàntica

Hi semàntica està lligada al concepte d’entitats, el qual abasta a les persones, llocs i coses que existeixen a la base de dades de Google i tots els altres cercadors. És important que en crear una entitat es indexin dades sobre les característiques, atributs i qualitats d’aquesta, de manera clara i entenedora, ja que així se li envia informació més precisa als motors de cerca, facilitant que processin aquestes dades.

El paper de les dades estructurats en la recerca semàntica

Com vaig comentar no fa gaire, col·locar la informació en dades estructurades és molt important per ajudar a que els cercadors la puguin classificar i li donin un significat rellevant; a més, et permet donar informació més específica sobre el que ofereixes a la teva web i, a l’hora de Google mostrar les teves dades en els resultats, aquests semblaran més fiables i atractius per a l’usuari.

Hummingbird i RankBrain

Aquests dos algoritmes de Google serveixen per entendre les recerques dels usuaris de manera més precisa i ràpida; amb ells ja Google no només fa concordances de paraules claus o mostra sinònims, sinó que ara entén el que es busca i pot mostrar més i millors opcions a l’usuari.

Hummingbird va obrir pas a l’univers de les recerques semàntiques, i RankBrain va arribar per complementar-. Les recerques noves o que mai s’havien fet abans (almenys no de forma exacta) són manejades més eficientment per Google gràcies a aquests algoritmes.

Com impacta la recerca semàntica al SEO?

El SEO semàntic és una proposta a la qual no hem de resistir-nos, més aviat cal intentar adequar-nos a ella perquè les clàssiques estratègies SEO siguin més reeixides i puguem, juntament amb els cercadors, comprendre el llenguatge natural de l’usuari.

¿Per què canviar les estratègies SEO que veníem implementant? És que Google vol tornar-te boig? No, es tracta de fer tot més lògic! Bing, tant com Google, està interessat en ampliar els seus horitzons pel que fa a les recerques semàntiques, per què? Perquè ha canviat la forma en què els usuaris busquen! Vegem.

Fes-te visible! ¡Esprem el SEO semàntic i escala posicions a Google com indica la agencia seo!

Vols que els teus potencials clients et trobin a tu abans que a la competència quan busquin els teus productes o serveis a Google

Els usuaris recorren a la recerca per veu

Ara estaràs murmurant, “sí, hem canviat”. I és clar, les recerques per veu es fan cada vegada més populars i l’única manera de donar una veritable resposta a elles és mitjançant informació precisa i clara, i això només s’aconsegueix adequant els continguts a les recerques semàntiques.

L’ús d’ordres de veu ha empès a que els cercadors es preocupin per entendre el llenguatge natural i modifiquin la forma en què classifiquen els continguts.

L’enfocament canvia de paraules clau a temes

Llavors, has de deixar enrere la dura tasca de buscar paraules clau correctes? No, no es tracta d’això! Es tracta que puguis crear continguts més profunds i que englobin diversos temes en lloc de limitar-te a informació breu o posts poc útils carregats de paraules clau.

Seguim en el de sempre: el contingut ha de ser creatiu, original i d’alta qualitat, només que ara has de enfocar cap a la intenció de l’usuari, a la necessitat real d’aquest més que a simples paraules o frases que esperes que siguin trobades.

La intenció del cercador es converteix en una prioritat

Construeix contingut que aporti solucions a l’usuari i que pugui ser comprès per la intenció del cercador; com ja vaig dir, no facis que certes paraules claus siguin el centre d’atenció en el teu contingut, feu que la intenció de l’usuari sigui el que faci girar a aquest.

Si realitzes una anàlisi del SEO semàntic profund a la teva pàgina web i al que els usuaris busquen en ell, sabràs de què et parlo i podràs comprendre el significat darrere del que la gent busca i com els cercadors processen tals significats a l’hora de llançar els resultats.

El SEO tècnic importa tant com el contingut com indica agencia seo barcelona

Tot i que s’ha avançat molt pel que fa a la intel·ligència artificial i els algoritmes creats per entendre el llenguatge natural, encara no és possible que els cercadors interpretin tot per si mateixos, ¡cal ajudar-los!

I això és el que fa el SEO tècnic que estem acostumats a implementar: paraules clau efectives, paraules clau de cua llarga en els continguts, backlinks de forma natural, optimització de l’estructura i velocitat del web, solució dels errors, en fi ; tot el que coneixem ha de seguir fent-però a més d’això s’han d’adequar les dades i els continguts perquè tinguin més sentit i significat, i puguin ser interpretats amb més rellevància per Google, Bing i els altres cercadors.

agencia marketing digital

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!