Connexions des de #Badalona

"Si jo hi sóc i tu també / la terra és meva i és teva." (Joan Argenté)

Retard a la primera fase dels laterals: sí, però no

Arqueologia C 31 AR NB 07078.1.F1 Informe 1   Evernote WebEl Punt Avui ha publicat aquesta notícia titulada: Torna a endarrerir-se el lateral de la C31. Sí, però no. Intento explicar-me:

Aquest retard forma part d’una obra ja en marxa –l’endarreriment no és perquè no hi ha pressupost o perquè el projecte no ha estat aprovat, com en d’altres ocasions– sinó, tot al contrari, és perquè el curs de treballs previs de l’obra (cates arqueològiques) demanen una mica més de temps del previst. Ni el pressupost perilla ni el compromís de les dues administracions.

L’enderrareiment és fruit d’un projecte que malgrat tot avança, encara que sigui en la fase prèvia a l’inici efectiu. Aquesta és, malgrat tot, la notícia.

No és agradable anunciar un nou endarreriment a aquesta obra tan necessària i que portava dècades de retard. Entenc que a això a alguns els generi una ben comprensible desconfiança.

Sigui com sigui, algunes informacions que subratllen el compromís municipal amb els laterals, la vergonyosa assignatura pendent de tants anys a la ciutat:

Aquesta mateixa setmana hem anunciat el projecte de reforma provisional del lateral a la part de Sant Crist, llargament reclamada pels veïns! Aquest arranjament temporal consistirà en millorar l’accessibilitat, il·luminació i pavimentació dels carrers que toquen a l’autopista i començarà a principis de 2017.

Aquest govern també ha compromès diferents inversions, al carrer Nova Cançó i al Torrent de la Batllòria, per posar al dia aquests carrers, que connectaran amb els laterals i que veuren reforçat en un futur el seu paper en la mobilitat del districte 3.

No només això, gràcies al treball conjunt amb Territori de la Generalitat per primera vegada en molts anys hi ha un full de ruta clar entre les administracions per encarar el darrer tram dels laterals, que és el que dóna a Sant Crist. Full de ruta clar i amb un compromís de 2 milions d’euros, aportats de forma extraordinària per l’Ajuntament i la Generalitat per avançar en les expropiacions previstes.

Pel que fa a l’autopista en sí, la Generalitat ha anunciat millores de pavimentació que han de reduir el soroll que tant perjudica alguns veïns al tram de Can Claris i Sant Roc; i estem treballant també amb la Generalitat en altres millores que han de reduir l’impacte acústic i d’emissions de la infraestructura.

Tot plegat, d’acord amb els veïns de la zona i la FAVB, amb qui hem constituït una comissió de seguiment.

M’ha semblat que tocava explicar aquestes notícies de context que proven la prioritat del govern actual de Badalona per fer que l’autopista que tant divideix la ciutat, sigui més útil a la mobilitat del municipi i que es puguin reduir al màxim els perjudicis que genera.

Seguirem informant!



  1. Hola Oriol. Enhorabona per l’esforç que fas en per difondre les teves tasques a l’alcaldia en aquest blog! M’agradaria saber si en les converses que teniu amb la Generalitat per reduir l’impacte acústic de l’autopista esteu parlant d’instal·lar pantalles de so a l’alçada de Dalt la Vila? Gràcies!

    1. La Generalitat ha licitat un estudi per saber realment l’impacte acústic de l’autopista. Pel que sé, encara no tenim les dades. Sí que plantegem la posada en marxa d’un radar per trams que ha de portar a una millor disciplina viària i en algun tram a una reducció efectiva de la velocitat = soroll.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Badalona és un poble? | s'ha etiquetat en , , , , , , , per oriol_llado | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent