Prendre la paraula

jordimartifont

3 de juliol de 2009
0 comentaris

Caminada per la reobertura de la via de tren entre Reus i Roda de Berà

La Plataforma de Defensa del Ferrocarril convoca una caminada reivindicativa amb esmorzar per tal de reobrir la via de tren entre Reus i Roda de Berà. Serà diumnege a les 10 del matí al costat de l’Estació del Camp.

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4





Caminada per la reobertura de
la via de tren entre Reus i Roda de Berà

Si bé és cert que Tarragona
va perdre el tren amb l’arribada de l’alta velocitat, és just i necessari
reconèixer que altres ciutats –Reus, Valls- es van veure també privades de
connexió. Des del 25 de novembre de 2008 –i dins d’una estratègia de
potenciació de l’Estació del Camp- s’ha hagut de prescindir, a més, de la major
part de les connexions amb en nord de la península, Madrid i bona part
d’Andalusia.

Per
reduir l’impacte social i econòmic d’aquestes pèrdues, cal una connexió ràpida
i eficaç de l’Estació del Camp amb els nuclis de població més importants. Des
de la PDF.Camp
defensem la implementació d’una xarxa de rodalies que aprofiti les infraestructures
viàries existents, optimitzant el volum d’inversió necessari i minimitzant
l’impacte ambiental. La reobertura de la línia Reus-Roda –prevista per al
desviament de mercaderies perilloses- juga un paper clau. La seva reactivació
per al transport de viatgers permetria, a més, connectar l’aeroport de Reus amb
l’Estació del Camp i la vertebració del Baix Gaià. Aquesta proposta s’integra
dins d’una alternativa global de la
PDF.Camp que té un molt bon encaix dins dels actuals criteris
de planificació.

Una
segona proposta –no menys important i no menys compatible amb el conjunt de
plans territorials i parcials- consisteix a col·locar un intercanviador d’eixos
a l’Arboç, per on transcorren en paral·lel les vies convencionals i les d’alta
velocitat. Els combois podrien resseguir l’actual línia convencional sense
detenir-se. Arribats a la ciutat, podrien continuar cap a Lleida –en connexió
amb l’alta velocitat del Corredor del Mediterrani- cap a Tortosa-València o bé
cap a Ribera d’Ebre per la línia convencional de Móra-Saragossa. Això suposaria
una recuperació de les connexions de Llarga Distància que Tarragona i altres
ciutats han anat perdent als darrers anys. Però també un apropament de l’alta
velocitat al conjunt del territori. Així, els trens Regionals d’Alta Velocitat
podrien preveure aturades al Vendrell, Sant Vicenç/Coma-ruga, Torredembarra,
Altafulla, Vila-Seca i Reus. S’estalviaria més d’un terç del temps actual de
viatge entre Barcelona i Tarragona, facilitant una retrobada de Tarragona amb
el tren i consolidant un lideratge regional sobre la base de la solidaritat amb
el conjunt del territori.

Entenem
que aquestes propostes presenten avantatges clars en termes d’eficiència en la
despesa i minimització de les externalitats ambientals, però també atenent a
l’eficàcia en la satisfacció de necessitats metropolitanes de transport.
Paradoxalment, es tracta de propostes que han guanyat força amb la presentació
d’alternatives localistes, parcials i molt més costoses en termes econòmics i
ambientals. Des de la
PDF.Camp volem participar d’un debat públic rigorós en
defensa del màxim aprofitament de les infraestructures existents i
planificades, en benefici del medi ambient i en resposta a les necessitats del
conjunt del territori.

 

5 itineraris alternatius d’una
hora a sis hores de marxa.

Busos de línia des de l’Estació
del Camp i d’autobusos fins a l’estació de l’AVE.

Més informació: 620255295, conformeu
l’assistència per preparar l’esmorzar.

Organitza la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic
i de Qualitat.

La reobertura de la línia de
ferrocarril Reus-Roda de Berà:

-Que permetria la connexió ràpida
i eficaç de l’Aeroport de Reus i l’Estació de l’AVE

-Permetria la
vertebració del Baix Gaià.

-Serviria de by-pass de
mercaderies perilloses i evitaria el trànsit per les grans ciutats.

-Permetria una connexió
circular amb la futura xarxa de rodalies de Tarragona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!