Trencavèl

Comentaris polítics de Martí Cabré

8 de maig de 2009
5 comentaris

223. El desastre de la Rambla de Terrassa

La Rambla de Terrassa sempre ens ha dut maldecaps: que si està mal feta, que si no s’aprofita, que si ha de ser un eix de comunicació de vehicles, que si ha de ser un passeig, que si cal potenciar-ne els comerços, etc.

Arran del perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat, l’Ajuntament va decidir tallar la circulació general de la Rambla i deixar-hi passar només veïns i serveis públics. La decisió sembla bona. Però la manera com s’ha actuat és desastrosa: el pas de vehicles des de Tarradelles fins a Galileu és perillós per als vehicles i per als vianants, ja que fan una zigazaga sobtada; els autobusos tiren recte i atravessen la línia de circulació dels cotxes (a Galileu) i dels vianants (a Arquímedes); hi ha trossos de Rambla on es pot passejar tranquil… però no massa perquè un pèl més enllà vénen els autobusos a tota piula; tot plegat configura un escenari de circulació caòtic.

Per desgràcia ja he viscut en la pròpia pell tres situacions perilloses en aquest punt. El primer al carrer Galileu: la cua de cotxes que es forma en hora punta per poder sortir de Terrassa és demencial (gràcies a la procrastinació d’Iniciativa per Catalunya) i això provoca un estat d’excitació-relaxació en els conductors. Vaig tenir la mala sort de voler creuar un pas zebra en el moment en que la cua avançava a pas de cargol. La persona que conduïa un cotxe va creure que no calia mirar endavant perquè havia automatitzat el ritme de la cua… i no em va veure: vaig haver de fer un bot per evitar ser atropellat, cosa que no em va fer gens de gràcia.

La segona mala experiència va ser creuant Arquímedes cap a la part central de la Ramba: en aquest cas, per culpa meva, no vaig veure l’autobús que baixava des de sobre els antics jutjats, estava concentrat mirant els cotxes que pugen des d’Arquímedes en plena acceleració i no vaig mirar amunt fins a l’últim moment; per sort en vaig tenir prou per tirar-me enrere i evitar l’autobús.

La tercera mala experiència ha estat creuant la Rambla pel pas zebra de davant dels jutjats: els cotxes que pugen d’Arquímedes vénen embalats. En aquest cas els que venien primer han frenat tots, però un dels de darrere no. L’impacte els ha rebentat el portaequipatges i el radiador, respectivament i el cotxe impactat s’ha desplaçat tant que ha ocupat el pas zebra amb el conseqüent perill per les persones que l’estaven creuant en aquell moment.

No és natural passar tants perills en poc temps al mateix lloc: el disseny de la circulació de la Rambla de Terrassa és mal fet. Potser l’Ajuntament de Terrassa espera que hi hagi una desgràcia forta abans de fer-hi res?

  1. ondia Martí,

    encara sort que no vas prendre mal.

    Amb el tema de la circulació sembla que facin concursos d’originalitat.

    Abans deia que Sabadell guanyava a Terrassa perque tenien la magnífica i inimitable “Rotonda amb semàfor” a la Gran via amb Vilarrúbies, on quan tenies verd no podies entrar i quan estava vermell no hi havia ningu a dins…

    tambe perque els carrers del centre , tot i ser molt més cuadriculats que els de Terrassa anavan dos cap amunt i dos cap avall amb alguns trams de doble sentit molt curiosos (a dalt d etot del c/ del sol , per exemple)

    Tot i això el progrés no descansa i veig que a Terrassa tbe es treballa dur.  Abans d’ahir van multar una amiga de Sant Cugat perque es va posar a la rambla sense saber que esta restringida, no se, la rotonda de l’avinguda Jaume 1 amb Abat Marcet es el millor que podien fer?   El carrer arquimedes no s’ha quedat pas enrere tampoc,  i la ronda ponent amb el c/sant marc ?   en fi…

    ja se que es dificil fer content a tothom, pero sempre tens la sensacio que el que decideix com van els carrers no es el que hi passa….

    ens veiem 😛

  2. Tot el garbuix d’ impediments exposats está molt be, però en manca un de molt important que va esdevenir GREU.
    El any 1962 o 63 (?) Terrassa va sofrir un aiguat que va reventar la Rambla i se’n va emportar alguns vianants. La van reconstruir, tant estreta com abans (vull dir el tunel de la claveguera que hom suposa, va per desota del carrer) Continua igual, i endemes i col·loquen un tunel paralel per la via soterrada dels FGC, visca la ingenieria moderna !!!, Que no saben aquests capcigranys que les rieres que venen del Montcau, algun dia tornaran a rebre uns 200 litres per pam quadrat i tindreu una desgracia mes grossa que la precedent. Feus-ho mirar, que aneu molt malament.

  3. Tot el garbuix d’ impediments exposats está molt be, però en manca un de molt important que va esdevenir GREU.
    El any 1962 o 63 (?) Terrassa va sofrir un aiguat que va reventar la Rambla i se’n va emportar alguns vianants. La van reconstruir, tant estreta com abans (vull dir el tunel de la claveguera que hom suposa, va per desota del carrer) Continua igual, i endemes i col·loquen un tunel paralel per la via soterrada dels FGC, visca la ingenieria moderna !!!, Que no saben aquests capcigranys que les rieres que venen del Montcau, algun dia tornaran a rebre uns 200 litres per pam quadrat i tindreu una desgracia mes grossa que la precedent. Feus-ho mirar, que aneu molt malament.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!