Barcelona ha de mantenir el seu model comercialAquesta Directiva ha generat molta preocupació en els agents del sector comercial de Catalunya, davant la possibilitat que pugui trencar l’equilibri comercial del formats que caracteritza el nostre país i la nostra capital, i que podria diluir la tradicional funció d’articulació social del comerç urbà.
Portabella
ha defensat que el teixit comercial “és un dels elements identitaris de
Barcelona i ha tingut un paper determinant en la configuració del
nostre model de ciutat”, el de la ciutat compacta, amb barreja d’usos,
i cohesió social. Així, davant el risc que suposa una transposició de
la Directiva orientada a una visió esbiaixada i allunyada de la
realitat comercial de Catalunya i de Barcelona, cal estar alerta per a
què la legislació comunitària compti amb el petit i mitjà comerç, i
perquè aquest segueixi tenint la capacitat de contribuir a la
configuració dels nostres espais urbans com ho ha fet fins ara.
Finalment,
Portabella ha afegit: “és imprescindible que Barcelona faci sentir la
seva veu davant les instàncies polítiques responsables del procés i
reivindiqui la necessitat d’efectuar una transposició que no malmeti
l’estructura comercial, i per tant econòmica i social, barcelonina”.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!