miozz mirades

un bloc de maceració lenta (el bloc de la Dolors )

el tot setmana del 8 de novembre: la fama de badalona

La meva columna a EL TOT setmana del 8 de novembre, La fama de Badalona (segueix)

LA FAMA DE BADALONA

Qualsevol polític que s’estimi la seva ciutat i els ciutadans que l’habiten sap que el bon nom de la població és un element important per al seu progrés econòmic i social. Tant si es tracta de promoure la recuperació econòmica – el turisme, el comerç, la inversió industrial, – com si es tracta de promoure l’excel·lència i cohesió educativa, esportiva i cultural,  la convivència i participació social, l’autoestima i el sentit de pertinença que aporta la bona fama són un factor clau de progrés. 

En general la tendència de totes les ciutats del món que busquen progressar és fer conèixer les coses bones que tenen – totes les ciutats tenen alguna o moltes coses bones per oferir – i minimitzar els defectes – totes les ciutats tenen alguns o molts defectes per solucionar – de manera que en la seva fama pesi més allò positiu que no pas allò negatiu. Es tracta d’un màrqueting que beneficia a tota la població, a curt, mitjà i llarg termini, sobretot si s’acompanya de la bona resolució dels problemes.

Durant molts anys, a partir de la Badalona del desarrollismo franquista, la nostra ciutat arrossegava una mala fama que, amb molt d’esforç per part de tothom, s’havia aconseguit gairebé eradicar. No es tracta d’enganyar ni amagar la realitat. Es tracta de fer front als problemes amb responsabilitat, sense atacar i ensorrar la dignitat ciutadana de cap dels seus conciutadans ni de la ciutat com a tal. No es tracta d’amagar els problemes: n’hi ha, com a tot arreu. No es tracta de negar que conviure en entorns socioeconòmicament desfavorits i diversos té la seva complexitat. Es tracta, només, de no magnificar i generalitzar aquests  problemes fins al punt de negar que també hi ha solucions. I de no obviar les solucions quan funcionen amb èxit, que d’això també n’hi ha, i molt.

Però a Badalona tenim ara polítics que fan campanyes electorals irresponsables, i a tots els aparadors mediàtics del país, i als de fronteres enllà, la nostra ciutat ha estat projectada com si fos un paradigma de delinqüència i inseguretat ciutadana, a un nivell irreconeixible.

Una mala fama internacional  immerescuda i, a més, totalment nefasta per al futur de Badalona: incentivar la mala fama és una mala inversió.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.